RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-04-'22)

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 02-07-09)

Bericht door RedBill »

Donderdag 9 juli heb ik bij Niels het druklager (laten) vervangen. Het ding heeft er intussen alweer een tweetal intensieve ritten door Duitsland op zitten.

Druklagertje uit elkaar gedraaid.
Afbeelding

Koppelingsplaten en drukgroep hadden zeker nog wel langer mee gekund. Maarja, toch maar gelijk vervangen als alles toch los ligt.
Afbeelding

Bak even globaal schoon gespoten.
Afbeelding
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 19-07-09)

Bericht door RedBill »

Mijn wagen gaat volgende week donderdag voor wat belangrijke punten naar de dealer. Allereerst zijn mijn veerpoot rubbers (die je onder de kap kunt zien) volledig naar de kloten. De laatste keer geweest dat ik immitatiespul gebruik. Die dingen zitten er nog maar 2 jaar op, en nu al helemaal naar hun grootje. (Kan even geen foto's maken, mijn camera wordt gerepareerd). Tweede punt is dat ik nog steeds bij tijd en wijlen het gevoel heb dat ik speling op mijn linker voorwiel heb zitten. Daarnaast ga ik eindelijk beginnen aan het gevecht tegen rijwind, oftewel, ik ga nieuwe deurrubbers bestellen.

Ik zal zodra mijn camera terug is foto's maken.

Wat wel cool was: ik belde Autopalace in Doetinchem op om een afspraak te maken, kreeg ik een man aan de lijn die na een tijdje zei: weet je wat opvallend is? In Apeldoorn had ik ook een klant met een GSi en die had dezelfde achternaam als jou. Ik: "Dat was ik ook, ben intussen verhuisd naar Ede." Ow, OK, ja die Astra van jou is echt heel netjes, dat weet ik nog wel...

Toch leuk om te horen...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

RedBill's GSi - Veerpootrubbers vervangen.

Bericht door RedBill »

Mijn veerpootrubbers waren zoals gezegd behoorlijk uitgewoond. Dus zijn die vervangen.
En dat rijd niet meer lekker. Het begon zelfs al te kraken (ijzer op ijzer).

Afbeelding

Afbeelding

Rechts was het ergst, maar links was ook niet veel meer.
Afbeelding

Dus een paar mooie nieuwe erin.
Afbeelding

Afbeelding

Gevolg: Mijn wagen staat weer 2 centimeter hoger op zijn voorpoten. Bij de garage hadden ze aangegeven dat ze wanneer het nodig was ook wel zouden uitlijnen. Stond niet op de rekening, dus ik ging er vanuit dat het wel niet nodig zou zijn geweest. Niets was minder waar. Ik heb een weekend rondgereden met een sporing van niets. Mijn voorwielen stonden letterlijk in een V-vorm, en bij elke bocht, ongeacht de snelheid ging ik er met piepende banden doorheen. Hmmm... Maar even weer terug naar de garage dan. Daar istie alsnog uitgelijnd, en het rijdt weer heerlijk!

Gelijk ook de hele serie rubbers binnen (voor € 220,- inclusief BTW en 20% korting aan raamrubbers, en bumperlip gekocht). Die moet ik nog monteren, maar daar komen dan wel foto's van.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Weer radiateur lek

Bericht door RedBill »

Die radiateurs zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Mijn nieuwe radiateur die ik januari vorig jaar heb gemonteerd is nu alweer lek. Oorzaak: stuurbekrachtigingsslang die er tegenaan trilde. Daar had mijn oude radiateur nooit een probleem mee!

Nou ja, maar weer een nieuwe halen dan...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-09)

Bericht door RedBill »

Afgelopen zaterdag de nieuwe radiateur erin gezet. "Oude" is gewoon een hydrauliekslang ingesleten...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De boosdoener:

Afbeelding


Stukje gedraaid en wat bescherming tegen de hitte erop. Zal binnenkort wel een nieuwe beschermhoes kopen. Dit is ook zo cheap...

Afbeelding


En de nieuwe er weer in...

Afbeelding
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-09)

Bericht door RedBill »

Noodgedwongen weer een update van mijn hobbyproject.

In het afgelopen jaar was ik al een aantal keer bij de dealer geweest om samen met hun te zoeken naar de reden waarom mijn ABS krans geregeld aanliep, waarom er een soort gekraak uit de buurt van de linker aandrijfas kwam, vooral bij het nemen van bochten, maar ook bij forse acceleratie. Elke keer als de centrale manier opnieuw was vastgezet ging het weer even goed, maar kwam na een tijdje het geluid terug. Ik had het vermoeden dat het in het wiellager zat, of in de as zelf. Ik hield er al rekening mee dat de as aan het uitrekken was en had afgelopen week al de (nagenoeg nieuwe) as van Nick(GSI) overgekocht. Ik hoopte dat het tot aan mijn vakantie (v.a. volgende week woensdag) goed zou gaan.

Helaas. Gisteren reed ik weg bij mijn huis en na 200 meter begon er dramatisch geluid uit het vooronder te komen. Ik maakte rechtsomkeert. Bij de laatste bocht was ik mijn tractie kwijt. Geholpen door wat omstanders mijn auto de lift in geduwd en op mijn parkeerplek gezet.

Vanochtend de diagnose gesteld:

Lekker klussen in de sneeuw en kou. Met dikke kleding nog best te doen.
Afbeelding

Wiel eraf en de centrale moer kwam me al tegemoet rollen.
Afbeelding

Metaalmoeheid. 17 jaar loshalen en weer monteren eisen hun tol.
Afbeelding

Het andere deel.
Afbeelding
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 19-12-'09)

Bericht door RedBill »

24-12-2009

Nadat de wagen gisteren door Autopalace is opgehaald

Afbeelding

...kon ik em vandaag weer zelf rijdend de garage uit naar Ede terugrijden.
Trompie schreef:Hopen dat de nieuwe wel heel blijft!
Dat zal wel goed gaan denk ik. Deze en de vorige reparatie staan los van elkaar. Verder is deze as die er nu onder is gekomen nagenoeg nieuw. Heeft maar 800 kilometer gedraaid. Ben juist terug uit Doetinchem en de wagen staat weer op z'n pootjes voor de deur.

Reparatiekosten, inclusief de as van Nick, nieuwe naaf, nieuwe lagerset, nieuwe spoorstangkogel en arbeidsloon:
730 euro. Kosten voor het ophalen van de wagen hebben ze niet berekend, en op alle onderdelen 15% korting.

Zo'n naaf is nog best duur: 224,50 bruto.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 19-12-'09)

Bericht door RedBill »

Vandaag een exacte herhaling van deze exercitie. Baggerzooi. Kost nauwelijks wat, maar is wel weer veel werk. Ondanks de -3 graden celcius was het trouwens met warme kleren aan nieteens onaangenaam buiten.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 06-01-'10)

Bericht door RedBill »

Van mij mag het wel weer lente worden en zonnig. De Astra is namelijk nodig aan wat onderhoud toe:

- Voorschade laten fixen (Done)
- Kijken waarom de wagen zoveel brandstof verbruikt (Done)
- Handrem fixen (Done)
- Deurrubbers vervangen (Rechts done)
- Bumperlip vervangen (Done)

Binnenkort ook eens serieus op zoek naar nieuwe dorpels. (Zijn binnen)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 06-01-'10)

Bericht door RedBill »

Trompie schreef:
jazzgsi schreef:
RedBill schreef: - Kijken waarom de wagen zoveel brandstof verbruikt
Ben benieuwd! Toen me oom bij z'n garage mijn andere uitlaat erop had gezet zei hij ook al dat die van mij veel brandstof verbruikt.
Of het teveel is vraag ik me af... het zijn geen zuinige auto's maar hij moet natuurlijk niet nog meer gaan zuipen dan :).
Ja, hier zijn al heel veel topis over! Als je geen 1 op 10 kunt redden dan verbruikt ie teveel.
De werkelijke vraag moet bij mij denk ik ook niet zijn waarom de wagen zoveel brandstof verbuikt, maar hoe het komt dat de tank in verhouding tot het aantal gereden kilometers zo snel leeg is. Ik denk namelijk dat ik ergens brandstoflekkage heb...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 06-01-'10)

Bericht door RedBill »

Afgelopen zaterdag zoals al in het kletspraat topic aangaf aan het hobbyen geweest. Zoals jullie van mij gewend zijn horen daar natuurlijk foto's bij.

Allereerst maar even de foto's van de schade die ik enige tijd terug aan de voorkant had opgelopen door een SUV die zijn parkeersensoren te hoog had zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maandag de wagen weggebracht naar de schadehersteller.
Op de laatste foto zien jullie was schade aan de rand van mijn motorkap. Ik had gevraagd of dat samen met een klein roestplekje onder de lak verwijderd kon worden en opnieuw gespoten. Dat zou dan voor mijn eigen rekening zijn. Het schadebedrijf gaf echter aan dat zij daarop dan geen garantie konden geven, omdat het waarschijnlijk na een jaar terug zou zijn. Ik kon dan beter een andere kap zoeken en die laten spuiten. Vandaar mijn oproep in het "gezocht" topic. Nu rij ik al drie jaar met dit plekje rond en het is in die tijd niet erger geworden, dus haast heeft het niet, maar aangezien ik de kar strak wil hebben gaat het toch gebeuren binnenkort.

Ik mag nu trouwens (in tegenstelling tot alle vorige keren, toen ik een Chevrolet Matiz meekreeg) de dagen van het herstel rondtoeren in een Corsa D. Not too shabby for RedBill. Wat me wel opvalt is het gevoel dat als ik naar rechts kijk er een stapel hout van de gamma vanuit de kofferbak over de bank heen steekt. Kijk je nog een keer, dan zie je dat het de achterstijl is. Je hebt wel het gevoel dat de wagen klein is. Aan de buitenkant het formaat van onze Astra F, maar aan de binnenzijde absoluut veel krapper. De 1.4 16V 66 kW rijdt op zich wel prima en het comfortniveau zit ook wel snor. Ik kan alleen de bediening van de spiegelverwarming niet vinden. Bij snel sturen moet ik de radio weer op de gewenste zender zetten omdat ik die dan per ongeluk bediend heb.

Anyway, omdat het zaterdag mooi weer was zoals gezegd aan de slag geweest met de Astra.
- Bumperlip vervangen
- Oorzaak van niet werkende handrem achterhaald (wist al wel dat de kabel geknapt was, maar waar was nog even de vraag).
- Kleine KVS lekkage achterhaald en verholpen
- Deksel van de brandstofpomp losgehaald en het rubber gereinigd. Daarna pomp weer beter vastgezet. Volgens mij kwam daar de lekkage vandaan.
- Binnenzijde gereinigd
- Buitenkant gewassen

Afbeelding
Oud versus nieuw. Heb bij de afgelopen vergadering de oude ongepland nog even goed extra vernacheld, op het parkeerterrein bij AC de Meern. Niet meer de moeite waard om aan te bieden op het forum denk ik. Wel heeft ie mooi mijn bumper behoed voor schade.

Afbeelding

Afbeelding
De metalen bevestigingsstrips hebben behoorlijk te lijden van de onzachte aanrakingen met asfalt, klinkers en wat dies meer zij.

Afbeelding

Afbeelding
En gemonteerd. Is weer een mooie spleetoog geworden... Was overigens voor het wassen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-03-'10)

Bericht door RedBill »

Eind van de middag de Astra weer opgehaald bij de dealer. Ik moest even wachten tot die terug was van de schadehersteller, en stond bij de werplaatsreceptie. Kwam de chauffeur die een aantal herstelde wagens kwam afleveren sleutels afgeven. Gaf ie de mijne aan de chef-werkplaats, zei die: "en deze is van een echt hele mooie en nette wagen". Zegt die chef-werkplaats: "daar staat de eigenaar, vertel em dat maar..." :D

Foto's zijn vanwege de schemering wat korrelig.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 11-03-'10)

Bericht door RedBill »

Nog wat nieuwe spulletjes:

Afbeelding

Afbeelding
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-03-'10)

Bericht door RedBill »

Laatst ineens last van een niet meer ladende accu en te weinig stroom voor de motor. Dacht eerst aan een defecte dynamo. Echter geen laadstoringsmelding op mijn dash. Bleek uiteindelijk onderstaande mankement te zijn. (De massakabel van mijn dynamo naar mijn blok). Die was een nieuw leven begonnen als gloeidraad.

Afbeelding

Vervolgens afgelopen zaterdag m'n handremkabel vervangen.

Afbeelding

Afbeelding

En de zomerunits er weer onder.

Afbeelding
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-03-'10)

Bericht door RedBill »

Zoals aangegeven de raamrubbers van mijn wagen rechts vervangen voor splinternieuwe.

Afbeelding

Huidige situatie:
Afbeelding

Afbeelding

Paneel losgehaald.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Raam uit de deur verwijderd.
Afbeelding

Nieuwe snorlijst
Afbeelding

Alles weer strak gemonteerd.
Afbeelding

Afbeelding

Tevens een ruitenwisserrelais van een VW geplaatst, met instelbare interval. Voor werkt dat uitstekend, achter nog niet zo heel geweldig, omdat die bij de eerste keer schakelen niet helemaal over zijn ontkoppelpunt heen komt en dus twee intervals nodig heeft voor een hele slag.

Afbeelding

En een kleine fotoshoot op de hei. Helaas vond ik het te koud om echt uitgebreide en mooie foto's te maken. Volgende keer beter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-03-'10)

Bericht door Astrid_fahrer »

Dat is wel een mooie shoot zo met de zon erbij op de heide! :worship:
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
LeonW
forum-gebruiker
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-03-'10)

Bericht door LeonW »

Mooie foto's! 8)
Kan zo in een brochure.
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Fotoupdate 12-04-'10)

Bericht door Tim82 »

Zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer mooie Astra.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-03-'10)

Bericht door Kakashi »

Wauw. Goed bezig wj.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Fotoupdate 12-04-'10)

Bericht door The Undertaker »

Blijft toch wel de mooiste originele zwarte GSI hier!! :worship:
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Fotoupdate 12-04-'10)

Bericht door gsipiloot »

redbill je gsi is echt een geweldig ding om te zien
de mijne is weer heel anders opgebouwd meer de duitse stijl

maar ik vind de jouwe echt een gruwelijk mooi ding! :worship:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Fotoupdate 12-04-'10)

Bericht door RedBill »

Thanks man! Is inderdaad een heel andere stijl dan de jouwe (die overigens ook heel strak is!). Wat ik heb geprobeerd is de basis te laten staan zoals Opel het bedoeld heeft. De lijnen laten voor wat ze zijn (perfect namelijk) en voor al de styling te stoppen in dingen die de wagen net even meenemen naar het nu. Dit echter zonder dat de wagen te veel show wordt (vanwege het feit dat het mijn daily driver is en ik véél kilometers maak). Die balans zorgt ervoor dat ik niet over een bepaalde lijn kan gaan qua styling.

Eigenlijk zijn er maar vijf punten aangepast:
1+2 Deze velgen in combinatie met de verlaging zorgen wat mij betreft voor het ideale beeld van de standaard GSi. Velgen die passen bij de lijnen van de auto. Banden zo breed mogelijk zonder dat de wagen technisch aangepast moet worden. Zo ontstaat vanaf de achterzijde de brede look, alsof de auto vanaf de bolling van de zijschermen recht doorloopt naar beneden.

3+4 De zwarte hoogglans achterplaat icm Irmschers is gewoon een must voor elke GSi waarvan de kofferbak niet glad gemaakt is.

5 De >'95 knipperlichten, die net even wat strakker passen bij de koplampen.

Verder denk ik dat de goede uitlijning van de carrosseriedelen en de relatief verse lak het em verder doen.

Ik wil echt graag nog een keer een uitgebreide shoot doen met een stuk of wat andere superstrakke GSi's van de club.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Roy GSI
forum-gebruiker
Berichten: 434
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:40
Locatie: IJmuiden

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Fotoupdate 12-04-'10)

Bericht door Roy GSI »

Volgens mij past die achterplaat van een gewone astra niet op een gsi. Er zitten ter hoogte van het slot volgens mij een paar pinnetjes die niet in de klep van een gsi kunnen. Dat zou je natuurlijk kunnen aanpassen maar dan kan je volgens mij net zo goed een plaat van een gsi nemen.

Verder is dit natuurlijk echt een hele mooie auto. Maar ook het feit dat hij technisch in top conditie is. Echt een heel mooi idee dat je er nog makkelijk 10-15 jar mee rond kan rijden.

En qua lijnen van de GSi be ik het wel met je eens dat die erg goed zijn. Het enige wat volgens mij niet klopt is de ronding bij het achterwiel. Die vind ik niet zo mooi. Ik zou het graag zo willen zien als dat Bart heeft met een ingelast voorscherm deel. Dat maakt de ronding iets mooier.
Astra GSI C20XE
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Fotoupdate 12-04-'10

Bericht door RedBill »

Ik heb mijn nieuwe matten intussen ook binnen. Thanks voor het regelen Chris!!!!

Heb al foto's gemaakt. Ik ben over de kwaliteit erg te spreken, op het eerste gezicht. Duurzaamheid moet zich natuurlijk nog bewijzen. Wel valt de kofferbakmat wat klein uit. Ik laat de originele mat eronder liggen.

Wat close-ups
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Achterzijde
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pasvorm van de matten voor en bij de achterbank is erg goed!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij deze wat foto's van de kwaliteit en de pasvorm.
Al met al beter dan mijn oude matten.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Fotoupdate 12-04-'10

Bericht door RedBill »

Ik heb weer wat materiaal binnen wat binnenkort een keer noodzakelijk gaat worden. Tot nu toe geen enkel probleem bij de APK, de rest van de wagen is zo strak, dat er niet aan wordt gedacht om dat er elders nog wel iets aan het knagen zou kunnen zijn. In 2005 waren de dorpels nog dusdanig solide dat ik ze toen niet heb vervangen. Bewust. Het geld was gewoon op en de noodzaak was toen niet hoog. Intussen zijn we bijna 5 jaar verder, is het financieel allemaal even wat gemakkelijker en begint de noodzaak te komen.

Volgens welingelichte bronnen zouden de dorpels niet meer leverbaar zijn met nagels voor de bevestiging van de skirts. Niets is minder waar. Volgens mijn dealer zijn ze nog wel leverbaar, maar onder een ander nummer, met een wat verwarrende beschrijving erbij, namelijk dat het voor de GSi tot '97 is. Ik twee laten bestellen, inclusief korting en BTW voor 291,59 samen. (Ex korting en BTW zijn ze 148,50 per stuk).

Dorpel rechts 05164561 (alternatief nummer 90588579)
Dorpel links 05164562 (alternatief nummer 90588578)

Pica's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie