RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-04-'22)

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)

Bericht door Vincent_R »

OEM onderdelen worden schaars en daardoor prijzig inderdaad.
Tof om te lezen dat je wel voor een origineel onderdeel hebt gekozen, dat maakt het verschil!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)

Bericht door RedBill »

RedBill schreef:
pascal1109 schreef:Ik kwam deze gisteren toevallig nog tegen:
http://www.ebay.de/itm/Original-GM-Ends ... 1977335353" onclick="window.open(this.href);return false;
Scheiße, had ik die maar eerder gezien...
Hehe, geluk bij een ongeluk, hij bleek niet meer leverbaar bij de shop waar ik het eerst had gekocht, dus nu snel deze gekocht...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 04-05-'15)

Bericht door RedBill »

Vandaag maar eventjes tijd maken voor een update.

Zoals ik eerder al schreef zijn we afgelopen april verhuisd naar ons nieuwe huis. Een hoekhuis uit 1977 met een leuk perceel, zeker voor een "gewone" woonwijk. Ook de GSi heeft nu eindelijk zijn eigen onderdak, hoewel er als alles goed gaat ooit nog een volledig dichte stalling (lees: garage) op deze plek voor hem moet verrijzen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat de GSi nog bijna dagelijks rijd is er natuurlijk ook onderhoud nodig. De elektrische problemen zijn met het vervangen van het contactblokje gelukkig opgelost. Wel is de einddemper weer op dezelfde plek als de vorige keer afgescheurd. Kennelijk heb ik toch nog wat werk te doen in het afstellen van de ophangpunten van de einddemper. De demper hangt nu namelijk ten opzichte van de pijp van de middendemper onder spanning. Dat is de enige verklaring voor het nu al twee keer op deze plek op deze wijze afscheuren.

Afbeelding

De originele vervangingsdempers van Opel zijn nieuw al helemaal niet meer te krijgen. Zou dat wel het geval zijn geweest dan betaal je 480 euro excl. BTW. Gelukkig wees Pascal me op een advertentie op E-Bay, waar ik gretig gebruik van heb gemaakt. Uiteindelijk kostte die me 90 euro inclusief verzendkosten. Heeft 9 dagen onder een GSi gezeten, toen de eigenaar em verving door een andere einddemper. Netjes opgestuurd uit Slowakije.

Zit een klein puntje werk aan, er is een beetje lak vanaf bij één van de eindpijpen. Maar dat fix ik wel. Extra mooi: het betreft een echte Leistriz demper. Ik denk overigens dat dit alleen bij Laagvlieger een belletje laat rinkelen. Mochten er nog meer mensen in de enige echte OEM demper van de Astra C20XE geïnteresseerd zijn: Hier is er nog één te koop.

De mijne:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder zal het werk in het huis nog even hoger op de actielijst staan dan werk aan de GSi... Maar dat gaat ook ooit weer goed komen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)

Bericht door astra-gsi-666 »

dit zegt me wel iets, :D .
danny gsi 666
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)

Bericht door Vincent_R »

Alsnog gefeliciteerd met de aankoop van jullie nieuwe huis!
:thumbsup:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)

Bericht door Laagvlieger »

Jaaaa Leistritz! Met de omgevouwen beter afgewerkte eindpijpen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
AlexAstra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1287
Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
Locatie: Rotterdam

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)

Bericht door AlexAstra »

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis,
en gaaf dat je beschikking tot een carport hebt, mooi plekkie voor de Astra :D

Verder mooie demper :thumbsup:
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)

Bericht door Astrid_fahrer »

Gefeliciteerd met jullie huis. Carpoort is al een mooi begin maar een garage zeker nog mooier voor de toekomst.
Woon je nog in Ede? of inmiddels een andere woonplaats?

Er staat nu nog exact zo'n middendemper op de Duitse Ebay. Prijs: slechts 250 euro's! :shock:

http://www.ebay.de/itm/Opel-Astra-F-C20 ... SwCQNWeCmP
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)

Bericht door RedBill »

Astrid_fahrer schreef:Gefeliciteerd met jullie huis. Carpoort is al een mooi begin maar een garage zeker nog mooier voor de toekomst.
Woon je nog in Ede? of inmiddels een andere woonplaats?
Nog steeds n Ede, maar dan +/- 2 kilometer buiten het centrum, i.p.v. in het centrum.
Astrid_fahrer schreef:Er staat nu nog exact zo'n middendemper op de Duitse Ebay. Prijs: slechts 250 euro's! :shock:

http://www.ebay.de/itm/Opel-Astra-F-C20 ... SwCQNWeCmP
250 euro is geen rare prijs hoor... Zeker niet aangezien het een nieuw onderdeel is... Ik denk dat ie dat 10 jaar geleden bij de dealer minstens net zoveel kostte.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)

Bericht door Astrid_fahrer »

Vanmorgen deze GSi gespot in de bocht bij de McDonalds Duiven met een lekker tempo er in :wink:
Misschien iets te laat bij de Liander vestiging?
Ik kon met mijn GSI er helaas niet achteraan ivm mijn te lage tempo :mrgreen:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)

Bericht door RedBill »

Ik zie je inderdaad regelmatig rijden met je station. Meestal zit ik dan in mijn leasebak... (blauwe Astra J Sports Tourer).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)

Bericht door RedBill »

Vorige week zondag even bij Stefan (Mr. F) langsgereden om wat interieurdelen die ik lang geleden gekocht had bij hem op te halen. (Ik was al in Zeeland, dus de reis viel mee).

Vandaag een groot deel van mijn ontsteking maar vervangen. Reden: auto liep nog steeds bij vochtig weer af en toe op 3 cilinders. Vind vrouwlief niet relaxed als ze met 2 kinderen in de auto op een druk kruispunt stil komt te staan. Dus vervangen:

Verdeelkap, bougiekabels en bougies, met alleen maar kwaliteitsspul.


Beru bougiekabels
Afbeelding

Originele Bosch verdelerkap van de C20XE
Afbeelding

Originele Bosch Platinum bougies
Afbeelding

Afbeelding

FR7 Bougies, zoals origineel. Maar die levert de dealer niet meer. Voor Bosch onderdelen ga ik tegenwoordig altijd naar een Bosch Carservice garage hier in de buurt.
Afbeelding

Nu afwachten of hij het goed blijft doen bij vochtig weer. Ik had zelf in ieder geval het gevoel dat met deze setup er alweer meer vermogen beschikbaar was dan wanneer hij bij de vorige setup gewoon op 4 cilinders liep. Ik heb er een jaar bougies met twee polen in gehad, maar had daarover eerder al een keer gelezen dat dat voor de C20XE niet echt een aanrader is.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)

Bericht door Erwin_dude »

Weer lekker bezig

-
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)

Bericht door pascal1109 »

Simpel doch doeltreffend onderhoud.
Is sowieso een goede actie :thumbsup:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)

Bericht door Bart(astra) »

keep them rolling ! :worship:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)

Bericht door Ray »

Goed bezig, WJ!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)

Bericht door RedBill »

GSi eind vorig jaar mooi weer door de keuring heen, gelijk de distributieriem en waterpomp vervangen. Was alweer 5 jaar geleden. Gaat hard, die tijd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)

Bericht door Bart(astra) »

RedBill schreef:GSi eind vorig jaar mooi weer door de keuring heen, gelijk de distributieriem en waterpomp vervangen. Was alweer 5 jaar geleden. Gaat hard, die tijd.
Goed man !

Wat heeft jou blok inmiddels gelopen ?
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)

Bericht door RedBill »

Teller staat nu op 427.000 kilometer. Met de omkeuring bij de RDW was dat nog 298.000, en toen had ik denk ik iets van 10.000 met dit blok gereden. Totaal dus met dit blok nu 139.000 kilometer.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)

Bericht door Bart(astra) »

Doe je goed !

Hou vol.
4Ton is mogelijk met een c20xe. Heeft mijn broer (Blackjack) inmiddels al bereikt
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Black jack
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)

Bericht door Black jack »

Inmiddels al weer ruim overschreden...die 4
ton.
Van mij mag ie nog 4 ton. ;-)
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)

Bericht door RedBill »

Toch mooi, GSi's met 400k+ op de klok. Ik weet dat de C18XE van Haaje ook al ruim daar overheen was, maar helaas is hij hier helemaal niet meer actief. Volgens mij heeft hij zijn GSi nog wel.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Mikeopel
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
Auto('s): gsi x20xev to G.M
Locatie: Assen, en Pijnacker

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 06-01-'17)

Bericht door Mikeopel »

Still running I see. Lekker bezig Redbill!!
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer


i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?



Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 06-01-'17)

Bericht door RedBill »

Zeker!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-06-'16)

Bericht door astra-gsi-666 »

Black jack schreef:Inmiddels al weer ruim overschreden...die 4
ton.
Van mij mag ie nog 4 ton. ;-)
:thumbsup: zie je wel :GSi: four ever.
danny gsi 666
Plaats reactie