RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-04-'22)

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)

Bericht door RedBill »

Afgelopen zaterdag even flink aan de bak geweest. Eerst het hele front even weer demonteren voor zover het bij de spuiter gemonteerd was, zodat ik overal weer goed bij kon. Er waren nog wat roestplekjes in het chassis die ik zelf kan aanpakken, dus carrosseriekit en lak gehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Scheurtje in de langsbalk bij de veerpoot is door het schadebedrijf goed gefixt.
Afbeelding

Afbeelding

Verderop een stukje losgelaten kit had wat roest veroorzaakt. Weggeschuurd en schoongemaakt.
Afbeelding

Zo ook onder de linker koplamp.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En aan de onderzijde van die plaat.
Afbeelding

Kaal maken.
Afbeelding

Kitten.
Afbeelding

Afbeelding

Ook bij de rechterbalk onder de koplamp liet de kit iets los, en voorkomen is beter dan genezen.
Afbeelding

Spuiten met een busje Motip lak die het meest overeen zou moeten komen met E266.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En weer opbouwen. Alle moet netjes uitgelijnd worden etc. Alle originele bevestigingspunten gebruiken met de juiste bouten en schroeven.
Afbeelding

Afbeelding

Let op: voor de juiste uitlijning van koplampen, grille en zijscherm hoort dit lipje van de koplamp net vóór het zijscherm te vallen.
Afbeelding

Fase 1 bijna klaar, alleen de bumperlip en de grille moeten er nog op, maar de lip ga ik eerst grondig schoonmaken en fatsoeneren en de grille wordt eerst nog gepoetst.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wordt dus vervolgd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Mr.F
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:13

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)

Bericht door Mr.F »

Bruut! :worship:
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)

Bericht door pascal1109 »

Prachtig bezig geweest weer :D
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Joris!
forum-gebruiker
Berichten: 142
Lid geworden op: 29 nov 2011 22:58
Locatie: Almere

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)

Bericht door Joris! »

Die is weer als nieuw :thumbsup:

Toch wel fijn om te weten dat je echt 100% roestvrij bent, en er niet ergens nog stiekem een klein beetje zit. Ook al kan je het niet zien
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)

Bericht door GSI Racer »

goed bezig! Zoals we gewend zijn van je :thumbsup:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
AlexAstra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1287
Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
Locatie: Rotterdam

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)

Bericht door AlexAstra »

mooi zeg! lekker bezig geweest met het verdrijven van het roest duiveltje :D
Gebruikersavatar
just_nll
forum-gebruiker
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
Locatie: Amsterdam

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)

Bericht door just_nll »

lekker bezigg
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)

Bericht door astra-gsi-666 »

goed bezig :thumbsup: ,ga zo door,bijna nieuw. :lol:
danny gsi 666
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 24-08-'14)

Bericht door RedBill »

De grille goed gepoetst voordat die weer gemonteerd werd.
Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens op zoek geweest naar een verlenging van de waterafvoerslang van het dakraam. Benodigdheden: 10mm koppelstuk en 10 mm pvc slang. Bij bouwmarkten en ijzerwarenhandels kon ik niets van dit soort spul vinden. Dus naar de dierenspeciaalzaak geweest, de aquariumafdeling. Daar hadden ze wel de perfecte koppelstukken liggen, maar hadden ze geen 10 mm slang meer. Dus eerst maar eens kijken of de verlenging van de koppelstukken alleen al voldoende is.

Afbeelding

Afbeelding

Rechts steekt het uiteinde van het koppelstuk een centimeter onder het lekbakje uit. Ver genoeg dus. Links is dat echter maar een mm of twee. Dus ga ik toch nog op zoek naar een stukje slang om ze iets te verlengen.
Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast denk ik er ook nog aan om de rest van het gaatje af te dichten met een rubberen ring. Is dat verantwoord volgens jullie, of dient het ook voor verdere afwatering van condensvocht dat in de lekbakjes terecht kan komen?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)

Bericht door renej »

volgens mij kun je bij opel ook nog een rubber krijgen zodat je slang vast zit in het lekbakje..
tenminste ik had een in mijn zwarte zitten ben hem nu alleen kwijt met een deel van het lekbakje :shock:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)

Bericht door RedBill »

renej schreef:volgens mij kun je bij opel ook nog een rubber krijgen zodat je slang vast zit in het lekbakje..
Dan moet ik daar eens naar vragen vrijdag, als ik toch bij de dealer ben.
renej schreef:... ben hem nu alleen kwijt met een deel van het lekbakje :shock:
Door roest?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)

Bericht door renej »

RedBill schreef:
renej schreef:volgens mij kun je bij opel ook nog een rubber krijgen zodat je slang vast zit in het lekbakje..
Dan moet ik daar eens naar vragen vrijdag, als ik toch bij de dealer ben.
renej schreef:... ben hem nu alleen kwijt met een deel van het lekbakje :shock:
Door roest?
yes volgens mij is het nummer 90269830 even bij ecat24 opel catalogus invullen dan kun je het plaatje direct aanklikken
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)

Bericht door RedBill »

Thanks!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)

Bericht door pluggie »

Hendig sjiek :thumbsup:
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 24-08-'14)

Bericht door pascal1109 »

RedBill schreef: Vervolgens op zoek geweest naar een verlenging van de waterafvoerslang van het dakraam. Benodigdheden: 10mm koppelstuk en 10 mm pvc slang. Bij bouwmarkten en ijzerwarenhandels kon ik niets van dit soort spul vinden. Dus naar de dierenspeciaalzaak geweest, de aquariumafdeling. Daar hadden ze wel de perfecte koppelstukken liggen, maar hadden ze geen 10 mm slang meer. Dus eerst maar eens kijken of de verlenging van de koppelstukken alleen al voldoende is.
Heel creatief, maar het werkt goed zo te zien :D
Echt top!
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)

Bericht door RedBill »

En het kost ook nog eens geen drol. Die koppelstukjes waren 95 cent per stuk.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)

Bericht door astra-gsi-666 »

RedBill schreef:En het kost ook nog eens geen drol. Die koppelstukjes waren 95 cent per stuk.
goed hoeft niet duur te zijn, :thumbsup: .
dany gsi 666
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)

Bericht door RedBill »

Afgelopen dinsdag een pakketje binnen uit Duitsland: een bij Opel niet meer verkrijgbaar onderdeel.
Afbeelding

En vervolgens afgelopen vrijdag mijn bestelling bij de Opeldealer:
Afbeelding
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)

Bericht door pluggie »

Kickuh! Zo zocht ik al Jaren gril, blijkt dat hele ding 27 euro te kosten imitatie, wtf, jij bent altijd goed bezig :P
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)

Bericht door pascal1109 »

Wat zijn die dopjes?
En ik zie nog iets waar de sticker over het onderdeel heen zit...
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)

Bericht door Theo Gsi »

Die dopjes zijn denk ik van de achterklep, dat je klep niet zo hard dicht valt
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)

Bericht door RedBill »

Die twee rubbers zijn van de motorkap, daarmee kun je de motorkap afstellen aan de voorzijde op de slotplaat, zodat die gelijk ligt aan je zijschermen.
Waar de sticker overheen zit zijn de dopjes om de skirts aan de onderzijde van de dorpels vast te klikken.

Het logo was het één na laatste in NL. Bij Opel niet meer te bestellen, maar dealers in NL hadden er nog twee volgens het systeem. Zij de eerste in Limburg gebeld, gelijk raak. Er is er dus nu nog één bij een dealer ergens in NL.
Maar zo gaaf: die gasten die zoeken het dus allemaal voor je na, ook als het niet meer leverbaar is.

Enige deel dat echt niet meer te krijgen is (ook niet bij Opel Classic parts) is het middelste deel van de bumperlip.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)

Bericht door pascal1109 »

Theo Gsi schreef:Die dopjes zijn denk ik van de achterklep, dat je klep niet zo hard dicht valt
Die heb ik al en zien er anders uit :clown:
RedBill schreef:Die twee rubbers zijn van de motorkap, daarmee kun je de motorkap afstellen aan de voorzijde op de slotplaat, zodat die gelijk ligt aan je zijschermen.
Waar de sticker overheen zit zijn de dopjes om de skirts aan de onderzijde van de dorpels vast te klikken.
Hmm, daar moet ik dan nog even naar op zoek denk ik. Heb een hoop van die rubbers, maar die volgens mij (nog) niet :hypocrite:

Die dopjes, zijn dat van die kleine zwarte ronde dopjes? Want daar lijken ze niet op op de foto.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)

Bericht door RedBill »

pascal1109 schreef:Hmm, daar moet ik dan nog even naar op zoek denk ik. Heb een hoop van die rubbers, maar die volgens mij (nog) niet :hypocrite:
Zal het nummer even voor je opzoeken en posten vanavond.
pascal1109 schreef:Die dopjes, zijn dat van die kleine zwarte ronde dopjes? Want daar lijken ze niet op op de foto.
Ja. Daar had ik er nog wel een paar van liggen, maar voorraadje kan geen kwaad (hoewel ik ze wel relatief duur vind voor wat je ervoor krijgt).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)

Bericht door RedBill »

Net nog even gebeld voor de doorvoerrubbers van de waterafvoerslangen van het dakraam.

2 acties:
1 nieuwe afvoerslang besteld (die moet rechts komen waar de gerepareerde slang nu zit) (nummer 191937 / GM 90464632)
setje doorvoerrubbers (3 stuks in het pakketje) (nummer 191963 / GM 90451528)

Ik gebruik dan de gerepareerde slang om de verlenging links en rechts te realiseren.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie