Kadett C Caravan

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
RedBill
Beheerder
Beheerder
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Contacteer:

Re: Kadett C Caravan

Bericht door RedBill » 14 nov 2020 09:47

Astrid_fahrer schreef:
06 nov 2020 11:37
Wel apart dat er duidelijke corrosie sporen te vinden zijn bij het differentieel en de lagers.
Je zou toch zeggen dat dit niet mogelijk is door het gesloten systeem en de permanente aanwezigheid van olie?
Bij grote krachtoverbrenging is er natuurlijk altijd wel iets slijtage, ondanks olie. Na uiteindelijk kan het ijzerslijpsel gaan invreten in de tanden. Ik denk dat dat hier aan de hand is.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

Ray
forum-gebruiker
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6

Bericht door Ray » 18 nov 2020 13:56

RedBill schreef:
05 nov 2020 17:29
Mooie foto-update, gaaf om te volgen!
Dank, fijn dat het wordt gewaardeerd, daarom blijft het voor mij leuk om bij te houden. :)

Astrid_fahrer schreef:
06 nov 2020 11:37
Het vakwerk gaat weer verder en inderdaad erg mooi om het zo duidelijk te kunnen volgen met foto's.

Wel apart dat er duidelijke corrosie sporen te vinden zijn bij het differentieel en de lagers.
Je zou toch zeggen dat dit niet mogelijk is door het gesloten systeem en de permanente aanwezigheid van olie?
Het is inderdaad een gesloten systeem, echter staat het niveau vd olie maar tot aan de aftapplug. Een groot deel van het mechaniek staat dus niet in de olie bij stilstand. De auto heeft al bijna 20 jaar geen APK, en dat differentieel staat dus ook al de nodige jaartjes in dezelfde positie. Er zit een ontluchtingsgaatje in de as, dus er kan ook vochtige lucht bij. Eigenlijk alleen de tandenflanken die bovenin stonden (ongeveer een derde van het het hele kroonwiel) zagen er zo beschadigd uit. Dus stilstand is de grootste dooddoener geweest.

The Vizitor schreef:
11 nov 2020 19:37
Mooi werk hoor. Erg mooie wagen en daar zitten aardig wat uurtjes in. Verder nog plannen? Of is ie bijna klaar?
Thanks! :D Verder niet heel veel plannen meer. Er zitten aan de onderzijde gaten in de voorbumper, dus ik zat eraan te denken die bumper ondersteboven te monteren (zit verder geen specifieke boven- of onderkant aan) en daar wil ik van die rally lampen op hebben. Verder heb ik niet heel veel plannen eigenlijk. Maar misschien wel eens kijken of ik op papier het max. trekgewicht iets hoger kan krijgen dan de huidige 0 kg :)

Astrid_fahrer
forum-gebruiker

Bericht door Astrid_fahrer » 19 nov 2020 09:20

20 jaar stilstand verklaart inderdaad wel aardig waarom er maar een deel van de tanden putcorrosie heeft ja :mrgreen:
Gelukkig dat je het grondig aanpakt en dit probleem ook weer getackeld is door de revisie.

Erik-gsi
forum-gebruiker

Bericht door Erik-gsi » 04 dec 2020 23:44

Gaaf project! Blijven echt schitterende wagens :thumbsup:

Ray
forum-gebruiker
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6

Bericht door Ray » 15 dec 2020 09:21

Mijlpaal bereikt; 400 berichten! Haha :mrgreen:

Astrid_fahrer schreef:
19 nov 2020 09:20
20 jaar stilstand verklaart inderdaad wel aardig waarom er maar een deel van de tanden putcorrosie heeft ja :mrgreen:
Gelukkig dat je het grondig aanpakt en dit probleem ook weer getackeld is door de revisie.
Ja, dat was iets waar ik wel een beetje tegenop keek, voornamelijk vanwege de kosten die het met zich meebracht. Maar goed, uiteindelijk wel erg blij dat ik het achter de rug heb.

Erik-gsi schreef:
04 dec 2020 23:44
Gaaf project! Blijven echt schitterende wagens :thumbsup:
Thanks! Ik vind zelf die stalen wielen geen gezicht zo, zal blij zijn als de ATSjes er weer onder kunnen. Maar goed, zo lang die niet gekeurd is, blijft ie even op die lelijke wielen staan. Door die wielen staat de auto 4 cm hoger namelijk.

Over keuring gesproken; na veel gedoe kreeg ik eindelijk de mededeling van de RDW dat ik 11 januari terecht kan. Daar heb ik niet zoveel trek in. Ik ga in april ergens wel een keer, echter kunnen ze zover in de toekomst niet vooruit plannen, dus ik zal daar in februari of maart opnieuw eens voor bellen. Tot die tijd zullen er weinig tot geen updates komen denk ik, omdat het werk klaar is, op wat details na dan.

Plaats reactie