Hello Ik ben Ale

Voorstel en welkomst forum. (Hi, my name is..)
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

ik deed het met de export autos met 2 spanbanden door de auto heen :lol: :lol:
kost een paar deuren maar staan wel vast dan hahaha
volgens de duitse politie moet je 4 spanbanden per auto gebruiken de gekken :lol:
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Klopt, 4 spanbanden per ton, of 1 per ton met rubber eronder :)

spanbandje trekt ook stiekum niet echt veel, 250 kilo trekkracht per band (spanner eigenlijk) is niet veel, en dan staat ie echt snaarstrak, eigenlijk is een spanband een kutding, alleen handig voor even een palletje ofzo, maar met échte vracht zijn ze compleet nutteloos.. :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
GSI-Sneek
forum-gebruiker
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 jul 2006 16:04
Locatie: Sneek

Bericht door GSI-Sneek »

heey een bekende gsi :)
welkom hier op t forum
Aleuh
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2007 22:46
Locatie: Dokkum, FRL
Contacteer:

Bericht door Aleuh »

Sounddragon schreef:Tip van Flip : span volgende keer dat ding naar ACHTEREN af als je kan kiezen; bij een noodstop heb je nu 2 auto's total loss waarvan eentje in je nek met wat pech :( ... naar voren trekken met spanbanden is nutteloos :wink:
Mooiste bij een ambulance is auto met sleepoog aan de lier en achteraan via sleepoog/trekhaak naar achteren trekken (beetje is zat) en dan zodanig dattie ook niet naar links en rechts kan, erafpleuren naar achteren is bijna uitgesloten, maar hij wil wel eens heen en weer springen :)

Nog beter is naar voren én naar achteren afspannen dan kan ie echt niet weg.. :wink:

Met een beetje mazzel kan je terug gewoon met de auto rijden, maar onthou maar voor evt. de volgende keer, veelgemaakte fout dit :wink:

Nou flip :P hehe we hadden een spanband om de achteras heen.. van voor na achter.. en 1 die van achter na voor ging.. dus kon geen kant op.. :)
When you see some angel eyes glowing in the dark, riding in the night, cruising on the road.. you know it's me! Aleuh in tha GSi!
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

OK :lol: was niet zo duidelijk te zien op de foto :wink:

Was ook maar een tip, en meer mensen lezen die sjit he :wink: :lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Tiem
forum-gebruiker
Berichten: 188
Lid geworden op: 24 feb 2007 13:08
Locatie: Lemmer / Driebergen
Contacteer:

Bericht door Tiem »

heey maistro!

welkom hier!
Hopelijk is je astra snel weer draaiende..
maar hij staat ckers bij een goed adresje!
Aleuh
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2007 22:46
Locatie: Dokkum, FRL
Contacteer:

Bericht door Aleuh »

Sounddragon schreef:OK :lol: was niet zo duidelijk te zien op de foto :wink:

Was ook maar een tip, en meer mensen lezen die sjit he :wink: :lol:

tips zijn altijd welkom toch :)
When you see some angel eyes glowing in the dark, riding in the night, cruising on the road.. you know it's me! Aleuh in tha GSi!
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Als ik je een tip mag geven, vernieuw alle 4 je banden, want bij 2 stuks komt het canvas en staal er al door heen.
Alle 4 aan de binnenkanten afgesleten.

Heb de auto gister even kort bekeken.
Als je banden niet vervangt, krijg je vanzelf een klapband, en hopelijk vlieg je dan niet ergens een sloot of vangrail in.

En de remmerij was ook al niet te tof meer... :!:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Aleuh
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2007 22:46
Locatie: Dokkum, FRL
Contacteer:

Bericht door Aleuh »

GSi Twente schreef:Als ik je een tip mag geven, vernieuw alle 4 je banden, want bij 2 stuks komt het canvas en staal er al door heen.
Alle 4 aan de binnenkanten afgesleten.

Heb de auto gister even kort bekeken.
Als je banden niet vervangt, krijg je vanzelf een klapband, en hopelijk vlieg je dan niet ergens een sloot of vangrail in.

En de remmerij was ook al niet te tof meer... :!:
Motor was niet meer te redden, komt nu andere 2.0 16v in.. en ja ik wee thet van de banden, al druk aan het sparen die ook te kunne betalen.. duur maandje september.. ander motor-tje, vakantie 11 dagen gran canaria nog einde van de maand, 10 okt. APK (dus zowieso nieuwe banden), en maar hopen dat ik zonder katalysator door de keuring kom.. En de remmerij weet i k ook :) beetje jammer allemaal had gistren zoiets van sleep dat ding wel naar het kanaal toe en koop een betere auto, maar goed.. rijd verders super dus jah dan maar wat geld erin steken :)
When you see some angel eyes glowing in the dark, riding in the night, cruising on the road.. you know it's me! Aleuh in tha GSi!
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Als ik je wat banden moet regelen... kan Niels ze evt. wel laten monteren.
Want ik ben aan het informeren voor enkele mensen hier.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Aleuh
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2007 22:46
Locatie: Dokkum, FRL
Contacteer:

Bericht door Aleuh »

GSi Twente schreef:Als ik je wat banden moet regelen... kan Niels ze evt. wel laten monteren.
Want ik ben aan het informeren voor enkele mensen hier.
Ik zit helaas nogal met krap bij kas.. vanwege de vele uitgaven en de vaste lasten.. en ben zowieso al blij als me auto weer rijd, maar goed heb ook geen zin om van de weg af te sjeesen met een klapband of iets dergelijks, maar kan je me misschien even mailen wat dat ongeveer moet kosten? (katsma@creativehosting.nl) alvast bedankt!
When you see some angel eyes glowing in the dark, riding in the night, cruising on the road.. you know it's me! Aleuh in tha GSi!
Gebruikersavatar
ASTRA POWER
forum-gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:45
Locatie: Nieuw Roden

Bericht door ASTRA POWER »

[/quote]

en maar hopen dat ik zonder katalysator door de keuring kom[/quote]



ik denk dat je de kat er weer onder kan knuppe.....zonder kat is vaak APK afkeur.
Aleuh
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2007 22:46
Locatie: Dokkum, FRL
Contacteer:

Bericht door Aleuh »

ASTRA POWER schreef:
en maar hopen dat ik zonder katalysator door de keuring kom[/quote]



ik denk dat je de kat er weer onder kan knuppe.....zonder kat is vaak APK afkeur.[/quot]


gvd zat er niet onder bij het kopen van de gsi.. krijg telkens kloteriger zin over de auto..
When you see some angel eyes glowing in the dark, riding in the night, cruising on the road.. you know it's me! Aleuh in tha GSi!
Gebruikersavatar
ASTRA POWER
forum-gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:45
Locatie: Nieuw Roden

Bericht door ASTRA POWER »

mijn maat heeft ook een kat vervanger liggen maar die zetten we er onder NA de keuring......

maar als die er bij jou niet onder zat toen je hem kocht zou eens na moeten vragen bij de vorige eigenaar hoe hij dat met de apk deed de vorige keer.

ik hoop voor je dat geen kat nodig hebt.

en wat betreft "geen zin meer" :cry: .......even door zetten,koste een beetje meer dan je had gedacht maar later ben je blij dat je het gedaan hebt :)

en wat je nu vervangt,hoef je de eerste tijd net naar omtekijken. :wink:
Aleuh
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2007 22:46
Locatie: Dokkum, FRL
Contacteer:

Bericht door Aleuh »

ASTRA POWER schreef:mijn maat heeft ook een kat vervanger liggen maar die zetten we er onder NA de keuring......

maar als die er bij jou niet onder zat toen je hem kocht zou eens na moeten vragen bij de vorige eigenaar hoe hij dat met de apk deed de vorige keer.

ik hoop voor je dat geen kat nodig hebt.

en wat betreft "geen zin meer" :cry: .......even door zetten,koste een beetje meer dan je had gedacht maar later ben je blij dat je het gedaan hebt :)

en wat je nu vervangt,hoef je de eerste tijd net naar omtekijken. :wink:
Nou dat is dus 1 van dit forum, en die had de kat erbij geleverd bij de verkoop.. alleen ja waar ik hem van gekocht heb heeft hem er dus niet bij geleverd, zal wel denken kan ik zelf nog wel gebruiken en/of door verkopen.

En ik weet wel het komt wel weer goed dan hoef ik niet meer, maar alles komt nu in 1 .. ook kwa financieën, andere motor in, moeten nieuwe banden om en eventueel ook nieuwe remschijven + APK keuring 10 okt.. maar goed kom er wel weer doorheen dan rijd me bakje weer :D
When you see some angel eyes glowing in the dark, riding in the night, cruising on the road.. you know it's me! Aleuh in tha GSi!
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

ej mijn ouwe GSI 8)
maar beetje jammer om het er zo bij te zien staan zeg!

hoop dat alles weer goed komt met hem...
wat betreft die banden heb ik idd toen niet vervangen omdat ik toch wist dat ik een andere auto ging kopen... ga ik geen nieuwe banden kopen en hem vervolgens verkopen. beetje zonde van me geld :lol:
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

En die kat dan Danny ?????
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Aleuh
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2007 22:46
Locatie: Dokkum, FRL
Contacteer:

Bericht door Aleuh »

emailtje van danny:

Het is idd een 2.0 16V M2.5

M2.5 is met een verdeler en M2.8 is met DIS (ontstekingstype)



Ik ben idd altijd zo door de keuring gekomen.. de auto is van 1991 vanaf 1993 is een katalysator verplicht.

Dit houdt wel in dat het niet zo is dat je gegarandeerd door de keuring met die kat-vervanger…



Als de Co2 0,5 of lager is dan mag wordt die daarop goedgekeurd.

Als die met de katvervanger hoger is dan moet de katalysator eronder.
When you see some angel eyes glowing in the dark, riding in the night, cruising on the road.. you know it's me! Aleuh in tha GSi!
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Volgens mij zat er geen demping meer onder dat ding, stortkokergeluid.

Ding heeft 1. geen kat 2. geen middendemper 3. een uitlaat met de inhoud verwijderd, want het ding klinkt hol.
Dus politie gegarandeerd op je dak! :lol: :roll:

Na, die voorbanden, dat het draad er bijna doorkomt is toch wel wat slordig.
Niet van jou, maar van diegene waar Ale hem van gekocht heeft.
Maar hopelijk heb je de prijs daarop afgemaakt, want eerlijk gezegd wil ik mijn mening verder niet geven over de staat.
Sommigen kennen mijn smaak van techniek wel een beetje...
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
balkemaGSI
forum-gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 aug 2007 09:25
Locatie: Kollum

Bericht door balkemaGSI »

GSi Twente schreef: Na, die voorbanden, dat het draad er bijna doorkomt is toch wel wat slordig.
Niet van jou, maar van diegene waar Ale hem van gekocht heeft.
Maar hopelijk heb je de prijs daarop afgemaakt, want eerlijk gezegd wil ik mijn mening verder niet geven over de staat.
Sommigen kennen mijn smaak van techniek wel een beetje...
ik denk dat de vorige eigenaar gewoon die GSI afgetrapt heeft.
en schijt aan alles heeft gehad.
ik zelf vind het belangrijk om goeie banden er onder te hebben.

en nog even over de kat. ze gaan uiteraad je CO. checke en zonder die kat. is je CO. veel hoger en ik heb thuis nog een katvervanger liggen maar ik denk niet dat ik hem er onder knup want zonder een middendenper heeft ie al genoeg geluid en aangezien dat de politie strenger op gaan worden qua DB's vind ik het wel best!!!!
gewoon even op MP. gaan scharrelen mss dat je 1 tegenkomt :?
gewoon een GSI
Aleuh
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2007 22:46
Locatie: Dokkum, FRL
Contacteer:

Bericht door Aleuh »

GSi Twente schreef:Volgens mij zat er geen demping meer onder dat ding, stortkokergeluid.

Ding heeft 1. geen kat 2. geen middendemper 3. een uitlaat met de inhoud verwijderd, want het ding klinkt hol.
Dus politie gegarandeerd op je dak! :lol: :roll:

Na, die voorbanden, dat het draad er bijna doorkomt is toch wel wat slordig.
Niet van jou, maar van diegene waar Ale hem van gekocht heeft.
Maar hopelijk heb je de prijs daarop afgemaakt, want eerlijk gezegd wil ik mijn mening verder niet geven over de staat.
Sommigen kennen mijn smaak van techniek wel een beetje...

Dat weet ik over dat geluid, maar goed dat boeit me opzich niet vaak genoeg aangehouden voor alcoholcontrole en andere zaken in de auto, maar niks over me geluid gehoord :P Maar goed heb de einddemper of tussendemper erbij gekregen, maar goed overmaandje ofzo maar even na het geluid kijken hehe :P


Verder tsja zal wel even op zoek moeten gaan na iemand die er even een kat onder kan zetten ofzo weet het ook niet..

Verder de oude eigenaar was er wel zuinig op hoor :) Alleen ja hij zei ook van ik heb hem verkocht zoals die was ga er niet 4 nieuwe banden omzetten en dan verkopen :)
When you see some angel eyes glowing in the dark, riding in the night, cruising on the road.. you know it's me! Aleuh in tha GSi!
Plaats reactie