voorstellen jurien

Voorstel en welkomst forum. (Hi, my name is..)
Plaats reactie
jurien
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 feb 2015 12:54

voorstellen jurien

Bericht door jurien »

halloo beste mensen ik ben jurièn,

ik denk stel me even netjes voor. ik ben dan jurien 21 jaar. verder zit ik in mijn laatste jaar werkplaats manager nog een maantje ben ik klaar. verdere hobby is autos ik reid op moment in een opel corsa a maar ben eigenlijk opzoek naar een astra f gsi nou hoopte ik hier van te voren wat informatie in te winnen op t form voor ik bij zon auto ga kijken. heb er wel 2 gezien mischien dat het bekende zijn van hier.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel ... =mympBuyer

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel ... =mympBuyer

ik hoor morgen of de rooie definitief weg verkocht is ja of nee hoop eerlijk gezegd van niet want naar die gaat wel mijn voorkeur uit. wat vinden jullie? of weten jullie nog een mooie te koop staan.

ik wil best foto`s van mijn corsa posten maar ga nog even uitzoeken hoe dat moet

mvg jurien
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: voorstellen jurien

Bericht door pascal1109 »

Welkom hier Jurien, verstandig dat je je eerst verdiept in de Astra GSi en de kennis is hier zeker aanwezig.

Foto's van je huidige GSi willen we natuurlijk ook gewoon zien. Lees dit eens door, dan kom je er vast uit hoe de foto's geplaatst kunnen worden:
photobucket.php" onclick="window.open(this.href);return false;

De rode is verder niets over bekend in onze database, het verhaaltje klinkt wel goed, maar het als je gaat kijken toch heel vaak minder dan je verteld is, is mijn ervaring.
De blauwe is nog van DerbiMikey geweest, hier op het forum, maar dat is alweer enige tijd geleden (verkocht in sept. 2011) en heel veel heeft hij ook niet gedeeld op het forum.
Verder zie ik deze auto geregeld linksom of rechtsom ergens te koop aangeboden worden, geen idee of dat goed of juist niet is. Ik denk dat kijken wederom uitsluitsel moet geven.

Een tip is wel, wees niet te gehaast. Het kan natuurlijk zijn dat er zeer binnenkort een mooi exemplaar op je pad komt, maar de kans is groter dat je een flinke dosis geduld moet hebben. Ze worden schaarser en schaarser helaas. Succes met je zoektocht en met vragen kun je je gerust melden hier :)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: voorstellen jurien

Bericht door RedBill »

Hoi Jurien,

Van harte welkom hier! Die rode is inderdaad zeker te verkiezen boven die blauwe. Die blauwe zou ik - op basis van hoe die rookt alleen al - laten staan. Ik weet niet bij wat voor weer die foto's gemaakt zijn en of het blak toen al warm was, maar mijn eerste gevoel is dat dit blok niet heel erg lekker meer is. De rest van de staat van de wagen versterkt dat gevoel. Geld gestoken in lampjes, leer, uitlaat etc. Wellicht wat minder aan onderhoud.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: voorstellen jurien

Bericht door astra-gsi-666 »

welkom jurien ,kijk goed rond voor dat je een koopt
kunt beter een kopen die bijna helemaal orgineel is
en gewoon onderhouden,meeste jongen gasten
geven meer geld uit het uiterlijk dan onderhoud.
danny gsi 666
jurien
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 feb 2015 12:54

Re: voorstellen jurien

Bericht door jurien »

sory voor de hele late reactie de rode was helaas al weg en de blauwe ben ik erg van afgeknapt. heb de knoop wel voor mezelf door gehakt ben nu een c20ne aan het in hangen. met ondertussen de hoop dat er toch nog een astra op mijn pad komt.

btw mijn corsa is geen gsi ik ga de foto`s uploaden en dan zal ik er een aantal plaatsen

mvg jurièn
jurien
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 feb 2015 12:54

Re: voorstellen jurien

Bericht door jurien »

hier heb ik wat foto`s van toen ik mijn corsa kocht

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jurien
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 feb 2015 12:54

Re: voorstellen jurien

Bericht door jurien »

hier zijn wat van de foto`s van de ombouw waar ik mee bezig ben

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

het blok hangt er inmiddels in heb er alleen nog geen foto`s van gemaakt. het wordt een c20ne met een f13 bak

mvg jurièn
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: voorstellen jurien

Bericht door astra-gsi-666 »

dat gaat straks goed van de plaats,houd die bak het wel.
danny gsi 666
jurien
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 feb 2015 12:54

Re: voorstellen jurien

Bericht door jurien »

ja er schijnen meerdere mensen met een f13 bak te reiden met een ne blok maar van me heeft em vroeger achter een c20xe ook nog gehad maar ik ben benieuw en anders regel ik andere assen en gaan we toch voor een f16 bak

mvg jurien
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: voorstellen jurien

Bericht door RedBill »

Lekker klussen, dus het wordt een C20NE in de corsa?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
jurien
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 feb 2015 12:54

Re: voorstellen jurien

Bericht door jurien »

Ja t wordt een c20ne heb ook een xe staan masr die moet nog hellemaal uit elkaar en dit blok was al gereviseerd. Verder was dit mijn eigen eerdte blok om bouw en viel toch even tegen afentoe maar dit komt ook altijd goed.

Zit er over te denken om als het blok er in hangt en hij reid die xe op mijn gemak aan te gaan pakken en dan eem nprmale astra f naar gsi te maken dan is t wel geen originelen helaas maar wel wat ik zoek.

Of een trackday auto gaan bouwen maar daar ben ik nog niet over uit en dan weet ik ook nog noet eat verstandig is om voor auto te pakken mischien een c kadett city of een normale c kadett puur voor de achterwiel aandrijving.

Wat denken jullie.

Mvg jurièn
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: voorstellen jurien

Bericht door astra-gsi-666 »

C kadett city met C20XE met omega bak en 1000 diff. :worship:
danny gsi 666
jurien
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 feb 2015 12:54

Re: voorstellen jurien

Bericht door jurien »

Ooo der zijn al eerdere c kadettjes citys gebouwd :p zo te horeb past een omega bak ook dacht dat het de versnellings bakken van de manta moest hebben daar voor

Mvg jurièn
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: voorstellen jurien

Bericht door pascal1109 »

jurien schreef:Ooo der zijn al eerdere c kadettjes citys gebouwd :p zo te horeb past een omega bak ook dacht dat het de versnellings bakken van de manta moest hebben daar voor
Vaak worden die er ook voor gebruikt :)
Heeft mijn broertje destijds ook gedaan voor zijn C Kadett Coupé
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
jurien
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 feb 2015 12:54

Re: voorstellen jurien

Bericht door jurien »

aight nice nice.

hebben er mensen hier een aderes if weten jullie nog een group a of n uitlaat te liggen voor een corsa gebruikt gezien mijn eigen uitlaat heel slecht wordt

mvg jurien
jurien
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 feb 2015 12:54

Re: voorstellen jurien

Bericht door jurien »

halloo weer even update over de corsa na wat tegen slagen rijd hij. 1x koelslang die los geschoten was. een verkeerde bougie kabel of iets.

nu reed ik vandaag een rondje met de auto allemaal rook en t rook naar koppeling is mijn prisaskeering lek denk ik komt allemaal atf olie onder vandaan en mijn koppeling slipt als de ziekte dus nu maar op zoek naar spullen om het blok om te bouwen naar f16 bak. en toch maar schorsen om em hellemaal naar mijn zin te maken en een astratje gsi om dagelijks mee te gaan reiden dus we gaan weer zoeken als iemand nog wat weet een mooi exemplaar let me now

mvg jurièn
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: voorstellen jurien

Bericht door RedBill »

Balen zeg. Succes met de zoektocht...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: voorstellen jurien

Bericht door astra-gsi-666 »

ja,dat had ik me al gedacht dat die F13 dat niet aan kon
en de F16 CR is een betere bak die zat ook al achter een
C20NE in de astra F gsi(91,92) en de kadett gsi.
danny gsi 666
jurien
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 feb 2015 12:54

Re: voorstellen jurien

Bericht door jurien »

de bak kan het op zig wel aan maar heb andere kopelings plaat en druk groep na derhand moeten steken en met de prisas terug trekken is de kering kapot gegaan denk ik of gaat een keering zomaar kapot. de zoektocht naar een mooie astra is erg lastig heb heel t weekend op internet gezeten en kan niks moois vinden

mvg jurien
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: voorstellen jurien

Bericht door prs »

het vermogen kan het probleem niet zijn voor die bak. friso(corsa forum) rijdt al jaren een c20xe, itb's, 220 pk met een f13 bak. als je met een c20ne, f13 bak, diesel vliegwiel en koppeling rijdt dan moet dat dus gewoon goed gaan, zelfs met een lage druk turbo erop...

je koppeling zal waarschijnlijk slippen doordat er olie tussen je drukgroep en koppelingsplaat komt :verdict:
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: voorstellen jurien

Bericht door pascal1109 »

jurien schreef:de zoektocht naar een mooie astra is erg lastig heb heel t weekend op internet gezeten en kan niks moois vinden
Doorgaans moet je hiervoor ook flink wat geduld hebben!
Afhankelijk van je eisen en wensen en natuurlijk wat toeval wil dat er aangeboden wordt.
Succes met de zoektocht.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
jurien
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 feb 2015 12:54

Re: voorstellen jurien

Bericht door jurien »

Jaa hellaas ik hou alles in de gaten eventueel toch al uitstap gaan kijken voor een cabrio

Mvg jurien
DennisG
forum-gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:49

Re: voorstellen jurien

Bericht door DennisG »

Tijd voor een update? :wink:
jurien
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 feb 2015 12:54

Re: voorstellen jurien

Bericht door jurien »

Sory dat het zo lang duurde gezien dat ik druk ben geweest moest snel en auto hebben heb ik een corsa c gekocht ben eerst bij heel veel gsis eerste kijken maar allemaal trap bakken geweest in mijn budget niks te vinden dus het is een 1400 geworden. Toen reed ik er net 3 weken mee en werd ik afgesneden en zat ik in de vangrail en heb ik maar gelijk een gsi bumper en alle kunstoffen mee laten spuiten. Verder staat de corsa a aan de kant ben nog heel erg in tweifel wat ik er mee ga doen.

Mvg jurien
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: voorstellen jurien

Bericht door RedBill »

Ja, de goede GSi's worden heel, heel erg zeldzaam.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie