HarmsC20XE

Voorstel en welkomst forum. (Hi, my name is..)
Plaats reactie
HarmsC20XE
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 28 apr 2015 19:37
Auto('s): Astra F Cabrio Bertone X18XE(verkocht). Astra F GSI C20XE U2 1994
Locatie: Winschoten

HarmsC20XE

Bericht door HarmsC20XE »

Goedenavond Allen,

Even voorstellen dan maar.......

Mijn naam is Arthur Harms, 21 jaar uit Winschoten(Groningen)

Met TROTS kan ik jullie mededelen dat ik nieuwe eigenaar ben(eindelijk) van een nagenoeg originele Astra GSI met een goed onderhouden c20xe motor onder de kap.

een aantal jaren terug had mijn broer een zwarte Astra F GSI C18XE (HT-FB-27) gekocht, DIRECT was ik verliefd op het uiterlijk van de auto, het geluid, de stoelen, alles.. gewoon WAUW!
Helaas heeft hij een hele hoop ellende gehad met zijn astra, en het vertrouwen er niet meer in had om hem te behouden. Ik kon hem dus helaas niet meer overnemen(dat wilde mijn broer zelf ook niet), waardoor ik een grijze Astra F Cabrio(TS-ZL-08) had aangeschaft(met GSI voorbumper)

Met veel plezier heb ik in de cabrio rondgereden met een tja X18XE blokkie... het is het net niet.. het was uiteraard wel fun om in te rijden.
Helaas heb ik er afstand van moeten doen, omdat een Mazxda CX-5 de kofferbak een beste drukker heeft gegeven. De dagwaarde van de auto was niet heel hoog meer.. dus geld gevangen en de auto geschorst in de garage ivm plannen voor een C20LET. Uiteindelijk was ik er klaar mee.. dus de auto begin januari-2014 verkocht aan een maatje van mijn neef die de auto weer heeft opgeknapt.

Het kriebelde steeds meer om een GSI aan te schaffen, echter was dat (nog) niet mogelijk vanwege een aantal factoren. Die tijd is geweest, en JAWEL DAAR IS DIE DAN!!!!
Zaterdag 11-04-2015 heb de GSI opgehaald. Interieur is keurig, alleen bij de bestuurdersstoel een klein beetje instapschade.

De achterschermen zijn schoon, de tankdop helaas NIET.. eerst maar even genieten(dacht ik) en dan in de herfst de roest aanpakken door er een nieuw achterscherm in te lassen.

Woensdag 15 april 2015 even een stukkie touren, toen begon de ellende. De bobine ging kapot. Afijn een nieuwe bobine( met in het achterhoofd de APK).
Bij het maken van de testrit geen verborgen gebreken gevonden.

De oude eigenaar heeft direct aangegeven dat een nieuwe distributie-set een goed idee zal zijn. De auto naar ''Autocentrum Hoogezand'' gebracht, met de vraag of ze een inspectie wilden doen inzake de APK.

de COMPLETE remmerij was VERROT. De APK was dus aardig prijzig, laat ik daar nou net even niet op gerekend hebben.... dus helemaal zuur de auto achtergelaten. Na een aantal overwegingen dacht ik STIK TOCH... ik laat mij echt niet uit het veld slaan, een GSI zie je bijna niet meer.

Dus bij de APK is vervangen:

- distributieriem, waterpomp spanrollen etc.
- Remschijven en blokken voor en achter
- alle remleidingen vervangen(koper)
- Handremsegmenten
- Bougies
- Bobine
- Benzinefilter
- DUUR
----------------------
Inmiddels heb ik nieuwe APK op mijn Astra F GSI C20XE(BLAUW) van 03-03-1994(HP-PD-40)

uiteraard een paar minpunten:
- Scheur in de voorruit
- Scheur in de achterbumper
- Roest bij de tankdop
- geen sierstrip op de voorbumper
- er zit een trekhaak op, die gaat er af!

De sierstrip is inmiddels besteld(dacht ik) de 2 zijkanten van de voorbumper lip zijn er. Het deel in het midden schijnt NIET meer te verkrijgen zijn via Opel.
Dus binnenkort maar eens even zoeken.

De auto is motorisch :thumbsup:, zit nog strak in de lak. Hij is in elk geval goed behandeld.. dat is echt goed te zien. Standaard interieur met stoelverwarming, hoofdsteunen achter. Reserve wiel (waaiervelg) een km teller tot 260 (origineel of niet)? Naar mijn weten is dit 1 van de laatste origineel nederlandse c20xe voor de overgang naar de gsi 2.

Ook qua verbruik valt het me niets tegen tot nu toe 640 KM gereden met 46L V-power van de Shell, waar mijn Cabrio gemiddeld 1 op 11 deed bij normaal rijden.

TO DO LIST 2015/2016:
- trekhaak verwijderen
- voorbumperlip plaatsen
- achterbumper vervangen
- achterscherm vervangen
- voorraam vervangen
- opnieuw spuiten in de originele kleur
- Lederen bekleding
- Nieuwe velgen

Op dit moment zitten de standaard velgen nog onder de wagen... PRACHTIG, alleen vind het zonde om er mee te rijden. Deze ga ik laten coaten en op winterbanden zetten.

Ik zal één dezer dagen foto's plaatsen want ik snap er geen .... van hoe dit moet:) als jullie niet kunnen wachten.. zoek even via Facebook (HELP?)

Zo een aantal kromme vingers verder..

Groeten Arthur Harms
Laatst gewijzigd door HarmsC20XE op 28 apr 2015 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: HarmsC20XE

Bericht door Astrid_fahrer »

Leuk verhaal om te lezen Arthur en welkom :thumbsup:

De Astra die beschrijft zullen zeker een hoop mensen op dit forum nog wel kennen aangezien een vorige eigenaar ook hier op het forum zat onder de naam Blue als ik mij niet vergis.
Heb je nog verse foto's van de GSI sinds je hem hebt?
HarmsC20XE
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 28 apr 2015 19:37
Auto('s): Astra F Cabrio Bertone X18XE(verkocht). Astra F GSI C20XE U2 1994
Locatie: Winschoten

Re: HarmsC20XE

Bericht door HarmsC20XE »

Ik heb uiteraard een hoop foto's geschoten. Echter krijg ik het niet voor elkaar om ze plaatsen. Dan zal je even op mijn Facebook moeten spieken. Greetz
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: HarmsC20XE

Bericht door RedBill »

Wat een prachtige en uitgebreide openingspost!!! Van harte welkom hier! Je bent hier echt aan het goede adres om je ervaringen en belevenissen met je GSi te delen en hulp te vragen als dat nodig is!
Middendeel van de bumperlip is inderdaad niet meer verkrijgbaar via de dealer of bij opel classic parts.

Foto's plaatsen daarover hebben wij dit topic. Kom je er dan nog niet uit, stuur me dan even een PM.

Deze wagen is eerder van 3 andere forumleden hier geweest.
Van kennis van Oenatje geweest. Van Pascal1109 geweest vanaf 09-09-09. Hij was de 4e eigenaar. T/m 08-01-11 van Nick(GSi) geweest. Daarna van blue t/m 14-4-2014. In oktober 2014 weer te koop. Barst in voorruit en achterbumper en roestgaten onder de tankdop.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: HarmsC20XE

Bericht door oenatje »

raar van die remmerij, pascal heeft dat toen tijdens een apk ook laten vervangen,

ik heb nog wel een lijn voor niet leverbare onderdelen. gewoon dealer prijzen dus geen koopjes
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: HarmsC20XE

Bericht door oenatje »

oja welkom op het forum :mrgreen:
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: HarmsC20XE

Bericht door pascal1109 »

Hee wat cool dat deze auto weer boven water komt.
Deze heb ik inderdaad ook nog gehad. Qua remmerij heb ik volgens mij alleen achter wat gedaan, maar dat zou ik nog eens moeten nazoeken wat er precies is gebeurd. Dat is al eventjes geleden namelijk :P

Ik ben heel benieuwd naar foto's en je kunt hier lezen hoe je die kunt plaatsen hier: photobucket.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Enne...jouw broer, dat is Ruben? --> viewtopic.php?f=11&t=13014" onclick="window.open(this.href);return false;


Enniewee, hopelijk is deze auto nu weer bij een goede eigenaar en gaat deze toch gespaard worden! :D
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
HarmsC20XE
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 28 apr 2015 19:37
Auto('s): Astra F Cabrio Bertone X18XE(verkocht). Astra F GSI C20XE U2 1994
Locatie: Winschoten

Re: HarmsC20XE

Bericht door HarmsC20XE »

Het was inderdaad best vervelend toen ik de factuur onder de neus geduwd kreeg... maarrrrr hij is weer klaar.

Nog even de punten aanpakken zoals in het eerste bericht genoemd. En mooi origineel houden op de velgen na.

Eventueel andere nokkenassen + CHIP, SFI-vervanger etc, blokrevisisie. eerst maar even genieten.

Er staat op dit moment 272- KM op de teller. Kan iemand mij meer informatie verschaffen over de verdere historie van mijn auto?

Ik zal vanavond na het werk even een nieuwe poging doen inzake de foto's

@pascall Ruben is inderdaad mijn broer, mijn 1e APK was niet heel veel goedkoper dan die van hem(ik was gewaarschuwd :shutup: )

Het is ECHT een fijne auto om in te rijden, nogmaals de punten aanpakken die nodig zijn en genieten(nog meer dan nu)

Inmiddels met een sloop gebeld die nog een keurige voorruit heeft, binnen nu en 2 maanden dus een nieuw voorraam + achterbumer en dan ergens in de herfst de rest aanpakken
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: HarmsC20XE

Bericht door astra-gsi-666 »

mooi om te horen dat je,je niet uit het veld laat slaan Arthur .
een gsi is een heel bijzonder auto en dat is al meer reden om
hem te houden met wat er ook komt.welkom gsi liefhebber. :thumbsup:
danny gsi 666
HarmsC20XE
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 28 apr 2015 19:37
Auto('s): Astra F Cabrio Bertone X18XE(verkocht). Astra F GSI C20XE U2 1994
Locatie: Winschoten

Re: HarmsC20XE

Bericht door HarmsC20XE »

Goedemiddag:) wegens overlijden in de familie RIP helaas niet echt aan de foto's toegekomen!!

Een nieuwe poging, hopende dat ze zijn te zien.

Allereerst een foto van mijn oude F Cabrio

Afbeelding

En hoe de GSI er nu bij staat!!!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: HarmsC20XE

Bericht door RedBill »

GSi staat er goed bij!

Cabrio is ook erg netjes trouwens!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: HarmsC20XE

Bericht door astra-gsi-666 »

zeer mooi astra gsi harm,die cabrio is ook wel vet.
danny gsi 666
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: HarmsC20XE

Bericht door pascal1109 »

De GSi staat er zeker netjes bij!
Houd hem zo, deze extreem zeldzaam! Volgens mij is hij namelijk voorbereid op alle gangbare opties die hij (nog) niet heeft (koplampsproeiers en stoelverwarming). En de rest zit er al op.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: HarmsC20XE

Bericht door Vincent_R »

Welkom nog!
Mooie cabrio heb je gehad, maar de GSI staat er nu ook netjes bij :)!
Plaats reactie