Ja hoor apk afkeur met een hele waslijst

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

Ja hoor apk afkeur met een hele waslijst

Bericht door 2.0 freak »

moest vandaag voor apk en daar zaten heel wat punten bij voor de afkeur.

dit zijn de punten:

* Rechtsvoor stadslicht

* Uitlaatlek op diverse plaatsen. Geen co gemeten. Niet degelijk opgehangen.

* Linksvoor stoel blokkering defect

* Achter remleiding niet goed bevestigd + tever verroest (ingeput/corrosie)

* Voorruit niet goed scheurvorming

* Rechtsvoor buitenste aandrijfhoes lek

* Rechtsvoor draagarmrubber defect.

* Linksvoor draagarm rubber slechte conditie

* Rechtsachter spatbordrand niet goed vastgelasd

* Linksachter spatbordrand niet goed gelasd + weggeroest

* Rechtsvoor wiellager speling

* Linksvoor spoorstang niet goed

heb dus aardig wat te doen deze week.
mocht ik jullie nodig hebben dan laat ik het weten
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Je weet me te vinden! En als je nog wat dingetjes nodig hebt, ik ken wat dingetjes tegen bijna inkoopsprijs bij brezan krijgen :lol:

Als ze je uitlaat hebben afgekeurt op lekken langs een klem hebben ze het fout gedaan. Alleen als er gaatjes in je uitlaat zitten mogen ze die daarop afkeuren maar nooit op de uitlaatklemmen! Ze lekker daar altijd wel een beetje
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Matt schreef:Als ze je uitlaat hebben afgekeurt op lekken langs een klem hebben ze het fout gedaan. Alleen als er gaatjes in je uitlaat zitten mogen ze die daarop afkeuren maar nooit op de uitlaatklemmen! Ze lekker daar altijd wel een beetje
Lijkt me erg sterk...een uitlaat moet gewoon luchtdicht zijn volgens mij...als hij langs de uitlaatklemmen lekt dan is hij toch gewoon niet goed gemonteerd??!! :?

Iig succes met de reparaties! Zo zie je maar dat een APK-keuring niet voor niets is, want anders was je gewoon met deze gebreken door blijven rijden! Nu kan hij lekker gerepareerd worden... :thumbsup:
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Hij kan langs de klemmen gaan lekken ivm vervangen van uitlaatdelen en dan kan het zijn dat de diameter net iets anders is.
De rdw heeft er bij ons nog nooit wat over gezegt iig
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9296
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Das inderdaad een behoorlijke waslijst. Succes met de reparaties!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Voorruit via via regelen, als matt b.v. via z'n werk een ruitje kan laten zetten, betaal je gewoon zwart, en hun even rekening laten maken.

even claimen bij de verzekering, en je houdt er (€) iets aan over. :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Ik ken inderdaad wel effe een prijssie opvragen voor een vooruit (met personeelskorting natuurlijk) en dan kan ik misschien ook wel een collega fixen van m'n werk die em der eventjes inzet voor weinig. We hebben het er nog wel over :wink:
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

pfoe zijn hoop dingen die je zelf al wist stiekum he.

wat betreft utilaat, lekkage langs klemmen is 100% afkeur.
Uitlaat moet over d egehele lengte gasdicht zijn, muv afwateringsgaatjes.
In de praktijk keur ik ze niet snel af op lekkage langs klem. Bij veel lekkage smeer ik er even wat gungum op.
Maar tis gewoon afkeur hoor.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Draagarmrubbers had je allang moeten merken, met verrekt kut rijgedrag/optrekken en evt. bandenslijtage.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Ja hoor apk afkeur met een hele waslijst

Bericht door Bart(astra) »

2.0 freak schreef:moest vandaag voor apk en daar zaten heel wat punten bij voor de afkeur.

dit zijn de punten:

* Rechtsvoor stadslicht
vervangen
* Uitlaatlek op diverse plaatsen. Geen co gemeten. Niet degelijk opgehangen.
kijken of het alleen bij de aansluitingen is evt. gungum
* Linksvoor stoel blokkering defect
stoel er pas uit gehad ? Rails niet recht tov elkaar?
* Achter remleiding niet goed bevestigd + tever verroest (ingeput/corrosie)
Bevestiging moet deugedelijk zijn. oppervlakte roest? (schuren)
* Voorruit niet goed scheurvorming
Pas afkeur als de scheur vertakt is
* Rechtsvoor buitenste aandrijfhoes lek
Snel vervangen als je langer met je astra wilt rijden...
* Rechtsvoor draagarmrubber defect.
Voor Apk pas afkeur als het ijzer op ijzer is
* Linksvoor draagarm rubber slechte conditie
...dus geen afkeur -> natuurlijk wel verstandig ze te vervangen !!
* Rechtsachter spatbordrand niet goed vastgelasd
Las om de twee cn of helemaal doorlassen
* Linksachter spatbordrand niet goed gelasd + weggeroest

* Rechtsvoor wiellager speling
huh ???
* Linksvoor spoorstang niet goed
wat niet ? Te veel speling ? mag 1mm zijn !
heb dus aardig wat te doen deze week.
mocht ik jullie nodig hebben dan laat ik het weten
:roll:


Succes!
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

Bericht door 2.0 freak »

mijn uitlaat ga ik even bij de klemmen dicht smeren met dat gum gum. kunnen ze daar iig niets over zeggen. Dinsdag gaat er een nieuwe voorruit in. dus weer een puntje minder.
@laagvlieger
de meeste dingen wist ik niet hoor alleen dat me dorpels verroest zijn die laat ik denk ik ook gelijk doen terwijl ze daar niets over gezegt hebben :?
maar voor het geval dat....

wat betreft de draagarm rubbers ik merk niet egt iets met rijden en optrekken. alleen bij me vorige banden was de slijtage aan de binnen kant maar die moeten gewoon uitgelijnd worden. mijn nieuwe banden doe ik ook gelijk uitlijnen. maar dat je zegt hij trekt een kant op nee hoor. heb alleen last met rijden als ik in een geul van die klote vrachtauto's rijd. en boven de 100km/h gaat het stuur trillen maar dat komt door het nog niet uitgelijnd zijn van de banden.

* lampje wordt vervangen
* uitlaat even gum gummen
* stoel even nakijken heb ik er nl niet uitgehaald. het gaat om de rugleuning waar speling in zit.
* remleiding nakijken en even opschuren desnoods als het tenminste oppervlakte roest is.
* de voorruit dacht ik dus ook goedkeur. maar volgens de nieuwe wet bioj de rdw schijnt het afkeur te zijn. de scheur is niet vertakt en zit links 10 cm van de zijkant. vorig jaar was ie goedgekeurd.
* aandrijf hoes wordt vervangen.
* draagarms rubber nog niet gezien maar mochten ze niet zo lekker zijn dan vervangen we die ook gewoon
* achterschermen wordt naar gekeken morgen en dan even kijken of er nieuwe op moeten op dat ze opnieuw gelasd kunnen worden.
* hoe ze er aan komen dat er speling in het wiellager zit geen id maar ook daar wordt een blik opgeworpen en desnoods vervangen.
* spoorstang rubber schijnt niet goed te zijn ofzo.

zoals jullie zien is het dus nog een aardig karweitje. ik heb gelukkig een adresje gevonden die het goed nakijkt en niet duur is. ik hou jullie op de hoogte.

gr Rainier
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

2.0 freak schreef:wat betreft de draagarm rubbers ik merk niet egt iets met rijden en optrekken. alleen bij me vorige banden was de slijtage aan de binnen kant maar die moeten gewoon uitgelijnd worden. mijn nieuwe banden doe ik ook gelijk uitlijnen. maar dat je zegt hij trekt een kant op nee hoor. heb alleen last met rijden als ik in een geul van die klote vrachtauto's rijd. en boven de 100km/h gaat het stuur trillen maar dat komt door het nog niet uitgelijnd zijn van de banden.
Je zegt het zelf al... heeft er meerendeel mee te maken.
Dingen die het erger maken, zijn velgen met de verkeerde ET waarden.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

Bericht door 2.0 freak »

vandaag bij de garage geweest en de auto even op de brug gezet.
hier is het volgende uitgekomen:
* uitlaat zat niet helemaal lekker. wordt dicht gemaakt
* remleiding. daar was het klemmetje op de achterophanging kapot van. tevens zaten er putjes in de leidingen. deze wordt dus vervangen. gaat om links achter.
* morgen wordt de voorruit vervangen. maar deze bleek eigenlijk gewoon goedkeur te zijn.
* aandrijfhoes rechts voor was kapot. deze wordt vervangen.
* draagarmrubber rechtsvoor was versleten(kwam een beetje uit het frame)wordt vervangen. linksvoor was alleen beetje uitgedroogd maar niet om me druk over te maken.
* spatbord rechtsachter zat een beetje los. de mijne was al omgerold maar zat op een lengte van 10 cm niet helemaal goed vast. wordt dus even goed gelasd. linksachter konden we niets vinden.
*me stoelleuning was het euvel dat de 2 haakjes die omhooggetrokken worden wanneer je de stoelleuning naar voren haalt bleven hangen. tenminste dat was er 1(linker zijde). aan de zijkant van de stoelen zitten rolletjes waar ze omheen vallen. aan de linker zijde zit ook een afdekplaat met kunststof pinnen in het frame. de haakjes bleven hangen achter zon puntje. dit was dus snel opgelost.

verder laat ik een nieuwe v-snaar en snaar van me stuurbekrachtiging erop zetten. want die waren ook aan vervanging toe (kleine haar scheurtjes)

al met al het wordt woensdag en donderdag allemaal gemaakt en dan maar even afwachten wat het gaat kosten. hij zei iets van rond de 400 euro.
duur apktje dus dit jaar. Maar dan ken ik er wel weer tegen aan.

gr Rainier
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

En het lampje zit er al in? :wink:
Gezellig langer dan een uur staan praten in de kou :lol:
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

2.0 freak schreef:wat betreft de draagarm rubbers ik merk niet egt iets met rijden en optrekken. alleen bij me vorige banden was de slijtage aan de binnen kant maar die moeten gewoon uitgelijnd worden. mijn nieuwe banden doe ik ook gelijk uitlijnen. maar dat je zegt hij trekt een kant op nee hoor. heb alleen last met rijden als ik in een geul van die klote vrachtauto's rijd. en boven de 100km/h gaat het stuur trillen maar dat komt door het nog niet uitgelijnd zijn van de banden.
Bijna goed, dat komt door ONBALANS in je wielen, dus balanceren, dat doen ze standaard als je nieuwe banden omlegt :wink:

Uitlijnen is het ín lijn zetten van je stuurinrichting dus stuur/wielen 'recht' t.o.v. je achterwielen, zodat ie netjes rechtuit rijdt op een VLAKKE weg, en niet naar links of rechts wegloopt als je je stuur loslaat, en dat bij rechtuitrijden je stuur recht staat zoals het hoort, in sporing zul je altijd blijven klooien met brede sloffen :?

Balanceren is het in balans brengen van de middelpuntvliedende (galgjuhhhh :D ) kracht die optreedt als je wiel hard draait....bij onbalans brengen ze loodjes (tegenwoordig zink) aan op de binnen en buitenkanten van je wiel om die balans erin te krijgen, zodat je stuur niet trilt.
Is ook erg bevorderlijk voor de levensduur van lagers, stuurkogels, fusees, draagarmrubbers en eigenlijk alles wat kan bewegen in de omgeving van je wiel. :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

Bericht door 2.0 freak »

toen ik me velgen gekocht had hadden ze hem gebalanceerd.
ik dacht daarom dat het lag aan het uitlijnen. als ik op de rem trap dan trekt ie niet ineens 1 kant op. even afwachten dan maar als me nieuwe draagarmrubber erop zit.
en anders maar even opnieuw laten balanceren. voor een vrouw is het misschien lekker zo´n trillend stuur maar ik vind het maar nix!!
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

ALs je draagarmrubber vervangen is, moet je zowieso uitlijnen, omdat je draagarm er onderuit moet, en dus je wielstand verandert met het nieuwe rubber :wink:
Kijk trouwens ook even goed naar het rubber aan de andere kant, die zal wel niet overdreven veel beter zijn als het rubber wat je nu gaat vervangen, beter is denk ik om ze allebei te doen...scheelt je een keertje uitlijnen voor de volgende keer :wink:

Tis trouwens te hopen dat ze je stabi eindjes los krijgen, anders kan je die ook meteen doen :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

Bericht door 2.0 freak »

volgens die man was de andere rubber nog goed. ik ben de auto 2 dagen kwijt dus ik merk het wel hij ziou bellen als er wat was. hopen maar van niet dus.
na de apk wordt naar het uitlijnen en balanceren ook even gekeken
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Gaat vast he-le-maal goed komen :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

Bericht door 2.0 freak »

dat denk ik ook wel en anders.....zien we wel weer :lol:
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Zal wel goed komen toch?
Ik hoop ook voor je dat er niet gebelt word dat er wat mis is!
Gelijk laten weten heh, als er wat is :wink:
vooral lampjes, dan neem ik ze gelijk mee!
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

Bericht door 2.0 freak »

ja komt goed hoor. heb de volste vertrouwen erin. als ik wat nodig heb dan laat ik het weten. :wink:
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

Bericht door 2.0 freak »

auto is weer gemaakt. en ook voor apk geweest. en hij is weer goedgekeurd. ken er weer even tegen aan. gelukkig maar want k ben weer 7 meier armer. :( weer even sparen dus.
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Duur keuringkie :?

Maaarrrrrr...hij mag weer een jaartje (met een beetje mazzel 2 ) :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Hee! mooi dat ie goed is! Kan je er weer verder aanknutselen!
Katvervangertje er weer onder gooien
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Plaats reactie