RDW GSI teller

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: RDW GSI teller

Bericht door Erwin_dude »

is weer een c20xe gewisselt he rb.. geheh.. ofwel een 2.0i 16v zoals deze op kenteken staat... heel raar wel..

41 gv rk
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: RDW GSI teller

Bericht door renej »

jullie zijn echt ongelofelijk dat jullie het al weten ik had het mooi stil gehouden namelijk maar de 8-xxh-49 is mijn nieuwe gsi die ik geïmporteerd heb.
volgend jaar een project van jewelste maar hij gaat net zo worden als een nieuwe.
Het is een blauwe van 1994 met electronische 260 teller en de volgende opties:

* Airco
* alarm
* electrisce spiegels
* Electrische ramen
* TC
* mistlampen voorbumper
* stoelverwarming
* achterbank met hoofdsteunen

* zelf bouw ik er nog koplampsproeiers bij in

Momenteel de auto aan het demonteren en volgend jaar word hij compleet overgespoten.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: RDW GSI teller

Bericht door pascal1109 »

RedBill schreef:Er is weer een nieuw GSi kenteken toegevoegd aan onze database. Kwam op Internet deze tegen: 4-XLX-86. Iemand toevallig ergens iets meegekregen van iemand die een Astra GSi 3.0 V6 geïmporteerd heeft?
Heb ik foto's van :speed:
Zal je binnenkort eens een update sturen van alles wat ik weer verzameld heb. Komt er elke keer niet van door verdeeldheid van data :confused:


Mooi ook dat die andere van Renej is, dan komt dat zeker goed. Kijk al uit naar alle mooie foto's en updates van dat project :thumbsup:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RDW GSI teller

Bericht door RedBill »

Super vet allemaal!!! Ben erg benieuwd naar de foto's
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: RDW GSI teller

Bericht door astra-gsi-666 »

RedBill schreef:Super vet allemaal!!! Ben erg benieuwd naar de foto's
ik ook laat die foto,s maar komen, :thumbsup: .
danny gsi 666
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RDW GSI teller

Bericht door RedBill »

Erwin_dude schreef:is weer een c20xe gewisselt he rb.. geheh.. ofwel een 2.0i 16v zoals deze op kenteken staat... heel raar wel..

41 gv rk
Is verwerkt...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RDW GSI teller

Bericht door RedBill »

En er is een originele Astra f 20i caravan geïmporteerd. 4-ZBV-94. Oenatje heeft concurrentie gekregen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

RDW GSI teller <500 GSi's!

Bericht door RedBill »

Inmiddels zijn we officieel onder de 500 GSi's gedaald.
Dat betekent dat er nu sowieso niet meer dan 499 Astra F GSi's geregisteerd staan bij de RDW. Van die 499 zijn er 16 geregistreerd als gestolen. Daarvan mag dus eigenlijk ook wel aangenomen worden dat deze niet meer in Nederland op de openbare weg zijn.
Van die 499 hebben er 208 een APK die meer dan een jaar verlopen is (inclusief degene die als gestolen geregistreerd zijn). Die zijn dus ook niet actueel op de weg, maar die kunnen in handelsvoorraad staan, geschorst zijn i.v.m. restauratie etc.
Er mag dus worden aangenomen dat er maximaal 291 GSi's actief op de weg zijn in Nederland.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: RDW GSI teller <500 GSi's!

Bericht door astra-gsi-666 »

RedBill schreef:Inmiddels zijn we officieel onder de 500 GSi's gedaald.
Dat betekent dat er nu sowieso niet meer dan 499 Astra F GSi's geregisteerd staan bij de RDW. Van die 499 zijn er 16 geregistreerd als gestolen. Daarvan mag dus eigenlijk ook wel aangenomen worden dat deze niet meer in Nederland op de openbare weg zijn.
Van die 499 hebben er 208 een APK die meer dan een jaar verlopen is (inclusief degene die als gestolen geregistreerd zijn). Die zijn dus ook niet actueel op de weg, maar die kunnen in handelsvoorraad staan, geschorst zijn i.v.m. restauratie etc.
Er mag dus worden aangenomen dat er maximaal 291 GSi's actief op de weg zijn in Nederland.
zo dat zijn er niet veel meer,weet je ook hoeveel van welke type zoals,C20NE,C20XE,C18XE,X20XEV.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: RDW GSI teller

Bericht door Laagvlieger »

Dat word rap minder zeg!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: RDW GSI teller

Bericht door renej »

Dit jaar verdwijnen eraan deze zijde ook 2 stuks.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: RDW GSI teller <500 GSi's!

Bericht door pluggie »

RedBill schreef: Van die 499 hebben er 208 een APK die meer dan een jaar verlopen is
^^

Dus 300 nog maar die echt rijden.

Of geschorst.
Mr.F
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:13

Re: RDW GSI teller

Bericht door Mr.F »

Heel jammer dat ze zo rap verdwijnen :(
Wel een extra motivatie om er extra goed voor te zorgen :thumbsup:
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: RDW GSI teller

Bericht door astra-gsi-666 »

Laagvlieger schreef:Dat word rap minder zeg!
ja,dat vindt ik erg jammer.mooie tijdloze model met echte
power onder de kap waar veel nieuwer auto,s nog moeite mee
hebben om ze bij te houden.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: RDW GSI teller

Bericht door Laagvlieger »

Bijhouden is voor jongere auto's echt niet zo'n probleem. Dat was ook de reden van mijn V6 swap destijds.
Hetgeen moderne motoren missen is het gevoel. Het zijn geen sportieve motoren meer tegenwoordig.
PK's en koppel zeggen niets over het motorkarakter.
C20XE moest je sportief berijden om er het maximale uit te halen. Dus boven de 4000 RPM anders deed ie gewoon niets.
Tegenwoordig zijn het allemaal turboblokken. Elektronisch gas erop. Uitgesmeerde powerband met totaal geen gevoel.
Gevoel met de weg ben je ook kwijt tegenwoordig.

De Astra GSi en dan heb ik het vooral over de C20XE is gewoon echt een van de laatste auto's van de echte sportieve generatie. Sportief blok met Lotus roots in een superstijve carrosserie.
Kijk maar eens naar rally's hoeveel Astra-Fjes daar nog meerijden. Astra G, H en J zie je niet tot amper.

Kortom. Jammer dat ze zo snel verdwijnen.
Ik spot ze ook haast niet meer op de weg.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: RDW GSI teller

Bericht door renej »

ik heb het al eens vaker aangegeven hier: Hoeveel astra gsi`s rijden er nog rond in nederland die echt helemaal orgineel zijn en geen dikke bumpers, spoilers,muziekinstallaties en dergelijke hebben.
en dan alleen de dikke versie.
ik denk dat je die nog op 2 handen kunt tellen.
dus showroomwaardig model het zei gerestaureerd of niet.
Mr.F
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:13

Re: RDW GSI teller

Bericht door Mr.F »

Dat gaan er helemaal niet veel meer zijn denk ik :(
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: RDW GSI teller

Bericht door astra-gsi-666 »

Laagvlieger schreef:Bijhouden is voor jongere auto's echt niet zo'n probleem. Dat was ook de reden van mijn V6 swap destijds.
Hetgeen moderne motoren missen is het gevoel. Het zijn geen sportieve motoren meer tegenwoordig.
PK's en koppel zeggen niets over het motorkarakter.
C20XE moest je sportief berijden om er het maximale uit te halen. Dus boven de 4000 RPM anders deed ie gewoon niets.
Tegenwoordig zijn het allemaal turboblokken. Elektronisch gas erop. Uitgesmeerde powerband met totaal geen gevoel.
Gevoel met de weg ben je ook kwijt tegenwoordig.

De Astra GSi en dan heb ik het vooral over de C20XE is gewoon echt een van de laatste auto's van de echte sportieve generatie. Sportief blok met Lotus roots in een superstijve carrosserie.
Kijk maar eens naar rally's hoeveel Astra-Fjes daar nog meerijden. Astra G, H en J zie je niet tot amper.

Kortom. Jammer dat ze zo snel verdwijnen.
Ik spot ze ook haast niet meer op de weg.
ja die modere auto,s zijn niks ,totaal geen gevoel meer in en alles Elektronisch geregelt.
een onderdeel storing en de rest doet ook niks meer.heb revaring er mee.
danny gsi 666
Driessuh
forum-gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 aug 2013 09:59
Auto('s): 2X Astra F GSI C20NE, FORD F150 Raptor, FORD Fiesta 1.6
Locatie: Venlo

Re: RDW GSI teller

Bericht door Driessuh »

helaas moet ik jullie mede delen dat de c20ne GF-FN-79 ook gesneuveld is. Onderdelen zijn ondertussen bijna allemaal verkocht.
Motorblok staat op reserve.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RDW GSI teller

Bericht door RedBill »

Ja, ik had dat al geregistreerd...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: RDW GSI teller

Bericht door Roy 2.0 16v »

als t goed krijg krijg ik binnen enkele maanden een auto van de zaak :confused: schijnt bij functie te horen maar ik woon op 4 straten afstand en hoef zelden voor werk te rijden
Mocht dat doorgaan dan gaat mijn trouwe FJ-NT-84 dan sowieso niet meer door als daily drive
niet rijden kost evengoed 800 per jaar, dus zal ie geschorst en gestald gaan worden.

Als het aan de vrouw des huizes ligt verkoop ik m :shock: ''dat nimmer'' hahaha

Bizar dat het er nog 1 van de nog geen 300 in NL is, misschien rijden er dagelijks nog een stuk of 100 , ik zie ze ook zelden meer

Nog een paar jaar .. alleen echte liefhebbers blijven over, het laatste petjesvolk dat goedkoop wilt gassen en niks onderhoudt rijdt nu op zn eind
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RDW GSI teller

Bericht door RedBill »

Grappig weetje: ik was vandaag wat aan het rondkijken, toen me nogeens opviel hoeveel Opel GT's (oude versie) er eigenlijk op die meetings in Dronten zijn. Zodoende ging ik eens lezen op de site van de Opel GT club. Zij geven aan dat er nog ongeveer 800 van die dingen in NL op de weg zijn, waarbij ik uitkom op nog 1188 kentekens bij de RDW bekend.

Ergo: Een Opel GT uit de jaren '70 is gewoon minder zeldzaam in Nederland dan een Opel Astra F GSi uit de jaren '90. :-) Koester ze mensen, een nette GT doet op Marktplaats rond de 15.000 euro.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: RDW GSI teller

Bericht door astra-gsi-666 »

RedBill schreef:Grappig weetje: ik was vandaag wat aan het rondkijken, toen me nogeens opviel hoeveel Opel GT's (oude versie) er eigenlijk op die meetings in Dronten zijn. Zodoende ging ik eens lezen op de site van de Opel GT club. Zij geven aan dat er nog ongeveer 800 van die dingen in NL op de weg zijn, waarbij ik uitkom op nog 1188 kentekens bij de RDW bekend.

Ergo: Een Opel GT uit de jaren '70 is gewoon minder zeldzaam in Nederland dan een Opel Astra F GSi uit de jaren '90. :-) Koester ze mensen, een nette GT doet op Marktplaats rond de 15.000 euro.
hoeveel ,C20NE en C20XE enC18XE en X20XEV zijn er nog ?
danny gsi 666
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RDW GSI teller

Bericht door RedBill »

Kun je gewoon zien op de site: http://www.astragsi.nl/index.php?page=23" onclick="window.open(this.href);return false;
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: RDW GSI teller

Bericht door pascal1109 »

Ik moet je eens een update sturen.
Heb nog flink wat verzameld, de data staat alleen wat gefragmenteerd hier :clown:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Plaats reactie