Motorrijders
Motorrijders
Aangezien er heel wat nieuwe leden zijn bijgekomen, ben ik nieuwsgierig of er hier ook nog motorrijders zitten.
Ik weet van Melvin (Melbo) dat hij een Honda CBR heeft.
De aftrap van mij, ik heb een Yamaha FZR 1000:
Technische specificaties:
ALGEMEEN:
Merk: Yamaha
Type: FZR
MOTORGEDEELTE:
Type: 990cc, vloeistof gekoeld, 4 in lijn, 4-takt
Boring x slag (mm): 75 mm x 56 mm
Kleppen: 5 klepper per cilinder
Vermogen: 145PK @ 10000 tpm
Max. koppel: 110 Nm @ 8500 tpm
TRANSMISSIE:
Versnellingsbak: 5 Versnellingen
Eindoverbrenging: Ketting
Starter: Elektronisch
WIELEN:
Banden voor: 120-70/17
Banden achter: 180-60/18
Remmen voor: dubbele 317mm schijven met vierzuigerremklauwen
Remmen achter: enkele 264mm schijf met dubbele zuigerremklauw
AFMETINGEN:
Zithoogte: 778 mm
Wielbasis: 1483 mm
Tankinhoud: 19L
Drooggewicht: 248KG
Dit zijn specificaties van mijn motor, heb aantal dingen aangepast aan de motor. Blok is gekieteld met een Dyno kit en de velgen zijn veranderd
Ik weet van Melvin (Melbo) dat hij een Honda CBR heeft.
De aftrap van mij, ik heb een Yamaha FZR 1000:
Technische specificaties:
ALGEMEEN:
Merk: Yamaha
Type: FZR
MOTORGEDEELTE:
Type: 990cc, vloeistof gekoeld, 4 in lijn, 4-takt
Boring x slag (mm): 75 mm x 56 mm
Kleppen: 5 klepper per cilinder
Vermogen: 145PK @ 10000 tpm
Max. koppel: 110 Nm @ 8500 tpm
TRANSMISSIE:
Versnellingsbak: 5 Versnellingen
Eindoverbrenging: Ketting
Starter: Elektronisch
WIELEN:
Banden voor: 120-70/17
Banden achter: 180-60/18
Remmen voor: dubbele 317mm schijven met vierzuigerremklauwen
Remmen achter: enkele 264mm schijf met dubbele zuigerremklauw
AFMETINGEN:
Zithoogte: 778 mm
Wielbasis: 1483 mm
Tankinhoud: 19L
Drooggewicht: 248KG
Dit zijn specificaties van mijn motor, heb aantal dingen aangepast aan de motor. Blok is gekieteld met een Dyno kit en de velgen zijn veranderd
Laatst gewijzigd door Maartje op 30 sep 2008 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
aartje
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
ik had een cagiva mito 125cc, blauw, wel uniek
nu een 250cc honda cr uit 2001, crossmotor met kenteken
Helemaal aan het opknappen, blok gereviseerd, nieuwe kappen / stickers / sm velgen Excell zwart
Helemaal leuk en aardig, alleen doet de ontsteking het opeens niet meer en er is 2ehands niks te vinden, en in de buurt amper crosszaken
ik zoek nu bobine / ontstekingsplaat / cdi
nu een 250cc honda cr uit 2001, crossmotor met kenteken
Helemaal aan het opknappen, blok gereviseerd, nieuwe kappen / stickers / sm velgen Excell zwart
Helemaal leuk en aardig, alleen doet de ontsteking het opeens niet meer en er is 2ehands niks te vinden, en in de buurt amper crosszaken
ik zoek nu bobine / ontstekingsplaat / cdi
Laatst gewijzigd door Roy 2.0 16v op 30 sep 2008 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9296
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Is even niet persoonlijk tegen jou roy, ik zie het heel erg vaak bij meerdere mensen, maar ik zeg het nu even omdat ik het bij jou ook zie: gereviseerd is de juiste spelling!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
klopt, staat er nu ookRedBill schreef:Is even niet persoonlijk tegen jou roy, ik zie het heel erg vaak bij meerdere mensen, maar ik zeg het nu even omdat ik het bij jou ook zie: gereviseerd is de juiste spelling!
maar als iemand nog een adres weet voor ontstekingen... graag
nieuw = duur
2ehands niet te vinden .... grrr
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Ik had een Kawa ZXR400-RR. Lekker licht en wendbaar.
De zwart/paarse uitvoering aangezien iedereen al een groen/wit/blauwe had.
Helaas kan ik hem waar ik nu woon niet kwijt in mijn berging en buiten laten staan doe ik niet.
Maar we zijn weer aan het kijken naar een ander huis. en dan komt er eer een tweewieler terug.
De zwart/paarse uitvoering aangezien iedereen al een groen/wit/blauwe had.
Helaas kan ik hem waar ik nu woon niet kwijt in mijn berging en buiten laten staan doe ik niet.
Maar we zijn weer aan het kijken naar een ander huis. en dan komt er eer een tweewieler terug.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Soundjuh doet mee
Al vanaf 4 Januari dit jaar mijn dagelijkse vervoer en regelmatige uitlaatklep
Poetsen heeft 'ie een hekel aan, niet te verwarren met onderhoud uiteraard.
Voordelen bij woon werk: buiten het tussen de file door tuffen, vindt ie ook door de berm rijden leuk, drempels vindt ie geweldig, en het is bijna onmogelijk om langs kuilen plassen en modder te rijden.. hij MOET er gewoon even doorheen.. krijg het hem maar niet afgeleerd
Owja.. kleinigheidje nog : parkeren in de stad e.d. doe je standaard voor de deur voor nop, verbruik 1 op 18, en je kunt ongeveer 3 motorfietsen rijden voor het geld wat je voor één auto kwijt bent..
Nadelen ?? ja man... mijn Astra staat nu heel zielug op de oprit, af en toe wordt ie gestart en even een klein rondje over het park of over de dijk hiero om alles gangbaar te houden, maar hij voelt zich aardig afgedankt iig
Al vanaf 4 Januari dit jaar mijn dagelijkse vervoer en regelmatige uitlaatklep
Poetsen heeft 'ie een hekel aan, niet te verwarren met onderhoud uiteraard.
Voordelen bij woon werk: buiten het tussen de file door tuffen, vindt ie ook door de berm rijden leuk, drempels vindt ie geweldig, en het is bijna onmogelijk om langs kuilen plassen en modder te rijden.. hij MOET er gewoon even doorheen.. krijg het hem maar niet afgeleerd
Owja.. kleinigheidje nog : parkeren in de stad e.d. doe je standaard voor de deur voor nop, verbruik 1 op 18, en je kunt ongeveer 3 motorfietsen rijden voor het geld wat je voor één auto kwijt bent..
Nadelen ?? ja man... mijn Astra staat nu heel zielug op de oprit, af en toe wordt ie gestart en even een klein rondje over het park of over de dijk hiero om alles gangbaar te houden, maar hij voelt zich aardig afgedankt iig
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Haha mooi stukjeSounddragon schreef: Poetsen heeft 'ie een hekel aan, niet te verwarren met onderhoud uiteraard.
Voordelen bij woon werk: buiten het tussen de file door tuffen, vindt ie ook door de berm rijden leuk, drempels vindt ie geweldig, en het is bijna onmogelijk om langs kuilen plassen en modder te rijden.. hij MOET er gewoon even doorheen.. krijg het hem maar niet afgeleerd
Zwei Liter Kraft ja
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Hij is helaas gisteren en vandaag aardig schoon geregend.
gaan we snel weer verandering in brengen denk ik... bagger genoeg te vinden sinds ze in de halve provincie de snelwegen aan het verbreden zijn, Maasvlakte II komt eraan
En nu naar me nest, vanacht om 03.45 gaat de wekker, morgen gaan we in park Sonsbeek in Arnhem een boompie verplanten, 05.00 weg van de zaak, mag niet over de A12 omdat ik too heavy ben, de halve fokking provincie rond @ 70 Km/u
tis tog fokking niet normaal ???
gaan we snel weer verandering in brengen denk ik... bagger genoeg te vinden sinds ze in de halve provincie de snelwegen aan het verbreden zijn, Maasvlakte II komt eraan
En nu naar me nest, vanacht om 03.45 gaat de wekker, morgen gaan we in park Sonsbeek in Arnhem een boompie verplanten, 05.00 weg van de zaak, mag niet over de A12 omdat ik too heavy ben, de halve fokking provincie rond @ 70 Km/u
tis tog fokking niet normaal ???
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Draakje . Hoe is het leven aan de andere kant van Nederland, moeten snel weer een keer langskomen bij jullie. even weer bijkletsenSounddragon schreef:Soundjuh doet mee
Al vanaf 4 Januari dit jaar mijn dagelijkse vervoer en regelmatige uitlaatklep
Poetsen heeft 'ie een hekel aan, niet te verwarren met onderhoud uiteraard.
Voordelen bij woon werk: buiten het tussen de file door tuffen, vindt ie ook door de berm rijden leuk, drempels vindt ie geweldig, en het is bijna onmogelijk om langs kuilen plassen en modder te rijden.. hij MOET er gewoon even doorheen.. krijg het hem maar niet afgeleerd
Owja.. kleinigheidje nog : parkeren in de stad e.d. doe je standaard voor de deur voor nop, verbruik 1 op 18, en je kunt ongeveer 3 motorfietsen rijden voor het geld wat je voor één auto kwijt bent..
Nadelen ?? ja man... mijn Astra staat nu heel zielug op de oprit, af en toe wordt ie gestart en even een klein rondje over het park of over de dijk hiero om alles gangbaar te houden, maar hij voelt zich aardig afgedankt iig
aartje
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Da's kewl, kunnen we een stukkie rijden, mooie dijkies zát hier
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
ik heb een yzf 750 gehad, die ik helemaal verbouwt heb
zo zag hij er ori uit, (geen foto van mij, die heb ik even niet op deze pc staan)
daar had ik een fzr1000 blok onder gehangen, en was daarna bezig geweest aan een big bore setje en wilde er een turbo op hebben, maar dat was helaas nooit zover gekomen,
uiterlijk was alleen het frame ori gebleven
ducati marchesini voor en achterwielen alu gesmede wieltjes waren dat,
gsxr k5 voorvork met radiale brembo klauwen,
gsxr k5 poly race kuipen set met een k6 kontje,
appie rsv millie 06 achtebrug,
gilles gefreest spul er op en aan (ketting span set en rem schakel set)
hyperpro stuurdemper set
bitubo veer,
etc etc etc
paar pics di eik nog heb kunnen vinden op andere fora,
het voorwiel, ik ahd er een zelfee achterwiel bij
picje met ori wielen nog, zie je wel de andere vork, en ingekort frame
hier met een k4 kont,
in deze fiets heb ik werkelijk bijna alle modellen achterbuggen gehad,
kuipensetje, alleen nog met 'oude' kont
de veer der veren
dit was het wel zo'n beetje even snel,
maartje kent mij denk wel van yzf forum of motor forum ofzo dan?
zo zag hij er ori uit, (geen foto van mij, die heb ik even niet op deze pc staan)
daar had ik een fzr1000 blok onder gehangen, en was daarna bezig geweest aan een big bore setje en wilde er een turbo op hebben, maar dat was helaas nooit zover gekomen,
uiterlijk was alleen het frame ori gebleven
ducati marchesini voor en achterwielen alu gesmede wieltjes waren dat,
gsxr k5 voorvork met radiale brembo klauwen,
gsxr k5 poly race kuipen set met een k6 kontje,
appie rsv millie 06 achtebrug,
gilles gefreest spul er op en aan (ketting span set en rem schakel set)
hyperpro stuurdemper set
bitubo veer,
etc etc etc
paar pics di eik nog heb kunnen vinden op andere fora,
het voorwiel, ik ahd er een zelfee achterwiel bij
picje met ori wielen nog, zie je wel de andere vork, en ingekort frame
hier met een k4 kont,
in deze fiets heb ik werkelijk bijna alle modellen achterbuggen gehad,
kuipensetje, alleen nog met 'oude' kont
de veer der veren
dit was het wel zo'n beetje even snel,
maartje kent mij denk wel van yzf forum of motor forum ofzo dan?
Drive Fast ... Die Fucking Hard
mijn oom heeft de nieuwste Ducati
als je het over vet spul hebt dan kwijl je zo een volle tijl haha
160 pk op 171 kilo, mijn oom heeft em meteen laten bewerken door ducati zelf en zou nu moeten zitten op 175 pk en 132 nm koppel
Type: L-Twin cilinder, 4 kleppen per cilinder Desmodromisch bediend, vloeistofgekoeld
Cilinderinhoud: 1099cc
Boring x slag: 104x64.7mm
Compressie verhouding: 12.5:1
Vermogen: 160pk - 119.3kw @ 9750tpm
Koppel: 12,5kgm - 123Nm @ 8000tpm
Injectie systeem: Marelli electronisch injectie systeem, ovale gaskleppen
Uitlaat: Lichtgewicht 2-1-2 systeem met katalysator en lambda sonde. Dubbele roestvrijstalen dempers
* Emissie normen: Euro 3
Transmissie
Versnellingsbak: 6 versnellingen
Verhoudingen: 1e 37/15, 2e 30/17, 3e 28/20, 4e 26/22, 5e 24/23, 6e 23/24
Primaire aandrijving: Tandwielen met rechte vertanding, verhouding 1.84:1
Secondaire aandrijving: Ketting; voortandwiel 15; achtertandwiel 38
Koppeling: Hydraulisch bediende meervoudige droge plaat koppeling
Frame: stalen ALS 450 buizenframe
Wielbasis: 1430mm
Balhoofdhoek: 24,5°
Voorvering: Öhlins 43mm volledig instelbare upside-down vork met TiN coating
Veerweg voor: 120mm / 4.7in
Voorrem: 2 x 330mm half zwevende schijven , radiale Brembo monoblock remkauwen 4-zuigers, 2-remblokken.
Voorwiel: lichtmetalen 5-spaaks gesmeden wiel 3.50 x 17
Voorband: 120/70 ZR17
Achtervering: Progressief, volledig instelbare Öhlins monoshock met top-out spring. Aluminium enkelzijdige achterbrug
Veerweg achter: 127mm / 5in
Achterrem: 245mm schijf, 2-zuiger remklauw
Achterwiel: lichtmetalen 5-spaaks gesmeden wiel 6.00 x 17
Achterband: 190/55 ZR17
Tankinhoud: 15.5L (waarvan 4L reserve)
Gewicht*: 171kg
Zithoogte: 820mm
Instrumenten: Digitaal dashboard afgeleid van de MotoGP versie met de volgende functies: Snelheidsmeter, toerenteller, klok, waarschuwing voor onderhoudsinterval, olielampje, benzinemeter, neutraal lampje, gemiddelde snelheid, gemiddeld brandstofverbruik, reserve aanduiding, startonderbreking. Voorbereid voor het DDA systeem.
als je het over vet spul hebt dan kwijl je zo een volle tijl haha
160 pk op 171 kilo, mijn oom heeft em meteen laten bewerken door ducati zelf en zou nu moeten zitten op 175 pk en 132 nm koppel
Type: L-Twin cilinder, 4 kleppen per cilinder Desmodromisch bediend, vloeistofgekoeld
Cilinderinhoud: 1099cc
Boring x slag: 104x64.7mm
Compressie verhouding: 12.5:1
Vermogen: 160pk - 119.3kw @ 9750tpm
Koppel: 12,5kgm - 123Nm @ 8000tpm
Injectie systeem: Marelli electronisch injectie systeem, ovale gaskleppen
Uitlaat: Lichtgewicht 2-1-2 systeem met katalysator en lambda sonde. Dubbele roestvrijstalen dempers
* Emissie normen: Euro 3
Transmissie
Versnellingsbak: 6 versnellingen
Verhoudingen: 1e 37/15, 2e 30/17, 3e 28/20, 4e 26/22, 5e 24/23, 6e 23/24
Primaire aandrijving: Tandwielen met rechte vertanding, verhouding 1.84:1
Secondaire aandrijving: Ketting; voortandwiel 15; achtertandwiel 38
Koppeling: Hydraulisch bediende meervoudige droge plaat koppeling
Frame: stalen ALS 450 buizenframe
Wielbasis: 1430mm
Balhoofdhoek: 24,5°
Voorvering: Öhlins 43mm volledig instelbare upside-down vork met TiN coating
Veerweg voor: 120mm / 4.7in
Voorrem: 2 x 330mm half zwevende schijven , radiale Brembo monoblock remkauwen 4-zuigers, 2-remblokken.
Voorwiel: lichtmetalen 5-spaaks gesmeden wiel 3.50 x 17
Voorband: 120/70 ZR17
Achtervering: Progressief, volledig instelbare Öhlins monoshock met top-out spring. Aluminium enkelzijdige achterbrug
Veerweg achter: 127mm / 5in
Achterrem: 245mm schijf, 2-zuiger remklauw
Achterwiel: lichtmetalen 5-spaaks gesmeden wiel 6.00 x 17
Achterband: 190/55 ZR17
Tankinhoud: 15.5L (waarvan 4L reserve)
Gewicht*: 171kg
Zithoogte: 820mm
Instrumenten: Digitaal dashboard afgeleid van de MotoGP versie met de volgende functies: Snelheidsmeter, toerenteller, klok, waarschuwing voor onderhoudsinterval, olielampje, benzinemeter, neutraal lampje, gemiddelde snelheid, gemiddeld brandstofverbruik, reserve aanduiding, startonderbreking. Voorbereid voor het DDA systeem.
de fiets is toch zo slecht niet.........
- EKadett
- forum-gebruiker
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
- Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
- Locatie: huis op een berg
me vriendin is nou motermuis (H)
ze heeft haar rijbewijs in 1 keer gehaald, wat ik van haar heeeel netjes vind, omdat ze heel veel slechte dagen had met rijden!!
ze heeft nou een 1 of andere honda wat voor type geen idee..
maar wel lelijk groen, geknepen enzooi!!
ik zit er mischien ook over na te denken om me moter te gaan halen!
ze heeft haar rijbewijs in 1 keer gehaald, wat ik van haar heeeel netjes vind, omdat ze heel veel slechte dagen had met rijden!!
ze heeft nou een 1 of andere honda wat voor type geen idee..
maar wel lelijk groen, geknepen enzooi!!
ik zit er mischien ook over na te denken om me moter te gaan halen!
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
Nou het is een tijdje geleden dat ik eens wat van me heb laten horen...
Maar inmiddels heb ik mijn motor afgelopen zaterdag gekocht!
Het is geworden...
Yamaha YZF-R6 (Limited Edition)
Bouwjaar: 1999
Gewicht: 169kg
Aantal PK: 120
Aantal Kw: 88
Modificaties:
- Er komt een 2001 kontje op (ronde led achterlichten) met ingebouwde knipperlichten.
- Grote plaat voor nummerplaat gaat eraf en komt een klein race-houderthe voor in de plaats.
- Stuurdemper
Maar inmiddels heb ik mijn motor afgelopen zaterdag gekocht!
Het is geworden...
Yamaha YZF-R6 (Limited Edition)
Bouwjaar: 1999
Gewicht: 169kg
Aantal PK: 120
Aantal Kw: 88
Modificaties:
- Er komt een 2001 kontje op (ronde led achterlichten) met ingebouwde knipperlichten.
- Grote plaat voor nummerplaat gaat eraf en komt een klein race-houderthe voor in de plaats.
- Stuurdemper
- GSi Hilversum
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 11 sep 2007 17:14
- Locatie: Hilversum
- Contacteer: